Huvudmeny

Förbaskade Östersjön!

Startat av at1981, 13 november 2007, 21:55:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hej!

Just nu gillar jag inte Östersjön i skrivande stund, den bidrar till att namnet på sin ö verkligen är bokstavligt. VÄRMdö, vi på Värmdö lider av högsommarvärme mitt i november medan platser söder om Stockholm har ett alldeles fantastiskt vinter väder medan vintern är så avlägsen som den någonsin kan bli här på Värmdö :(.

Värmdö ligger så nära havet, så Östersjön värmer upp tillvaron här dessvärre :(. Det vore bra om det kunde ploppa upp något skyhögt berg öster om Sthlm så de varma havsvindarna från Östersjön sökte sig någon annanstans och inte hit.

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Tobbe

Jasså lider vi av högsommar värme det tycker inte jag. Jag var ute kl 06.30 på morgonen och åkte buss till jobbet då var det snorhalt mellan mölnvik och hemmesta och +1 det kallar  inte jag högsommar värme

Bussmicke

Citat från: at1981 skrivet 13 november 2007, 21:55:50 PM
Hej!

Just nu gillar jag inte Östersjön i skrivande stund, den bidrar till att namnet på sin ö verkligen är bokstavligt. VÄRMdö, vi på Värmdö lider av högsommarvärme mitt i november medan platser söder om Stockholm har ett alldeles fantastiskt vinter väder medan vintern är så avlägsen som den någonsin kan bli här på Värmdö :(.

Värmdö ligger så nära havet, så Östersjön värmer upp tillvaron här dessvärre :(. Det vore bra om det kunde ploppa upp något skyhögt berg öster om Sthlm så de varma havsvindarna från Östersjön sökte sig någon annanstans och inte hit.

MVH Alexander T !!

Skärp dig, just kallas det Vinter med kyla, snö och allt vad det innebär.
Oavsett om man gillar det eller inte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.