Sundsvall Byberg & Nordin och Ceris Resor

Startat av Jacob med C, 30 juni 2014, 22:36:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Trevligt, då har man lite att se fram emot i juli.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Det blev en grön rand i alla fall. :) Fortfarande lite i minsta laget, men den gör ändå skillnad gentemot det tilltänkta helvita "färgschemat". Bussarna är trots den gröna randen ändå så diskreta att de med lätthet kan rulla som Ybussar (samt beställningstrafik och annan trafik i egen regi) med komplett DinTur-stripning utan att Ybussresenärerna lär reagera nämnvärt.

Esbjörn

Citat från: Ersa skrivet 01 juli 2014, 11:23:24 AM
Det blev en grön rand i alla fall. :) Fortfarande lite i minsta laget, men den gör ändå skillnad gentemot det tilltänkta helvita "färgschemat". Bussarna är trots den gröna randen ändå så diskreta att de med lätthet kan rulla som Ybussar (samt beställningstrafik och annan trafik i egen regi) med komplett DinTur-stripning utan att Ybussresenärerna lär reagera nämnvärt.

Så blir det också, för Bybergs har lackat om alla sina Y-bussar. Det kan möjligen finnas en eller två kvar i Y-busslack.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Bybergs 33 och Ceris 63, är väl de ända 2 godsare som finns kvar åt Din Tur? Räknar inte de som ingår i gränstrafiken (40 och 63),
I branschen i 40 år

Esbjörn

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juli 2014, 12:03:08 PM
Ska man inte köra mer Y-Buss?

Jo det är klart de ska, men Ybussarna används ju även i länstrafik och nu har man inget annat val än att lacka dem vita.

Esbjörn

Citat från: Jan skrivet 01 juli 2014, 12:58:39 PM
Bybergs 33 och Ceris 63, är väl de ända 2 godsare som finns kvar åt Din Tur? Räknar inte de som ingår i gränstrafiken (40 och 63),

Det finns ett antal.
Bergvalls Busstrafik har två nya Volvogodsare som är trillingar med Cerisbussen.
Bybergs 33 har flyttats från Sundsvall. Gissningsvis till Sollefteå.
Godsbussen Sundsvall-Hammarstrand körs nu av Kälarne Buss, som använder sig av Centrala Buss UHS505. Den är spraymålad vit och ser inte klok ut...
KR Trafik har ett gäng godsbussar i Övik. Fyra stycken tror jag.

Jag har inte hunnit åka runt något i länet ännu så jag har inte hökkoll...

Bussmicke

//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Esbjörn skrivet 01 juli 2014, 14:41:34 PM
Jo det är klart de ska, men Ybussarna används ju även i länstrafik och nu har man inget annat val än att lacka dem vita.

Helvita bussar utan grön rand (men med DinTur-logga) har ju redan rullat på Ybussen i någon månad eller två, vilket verkar ha fungerat bra.

Ersa

Citat från: Esbjörn skrivet 01 juli 2014, 14:49:49 PM
Godsbussen Sundsvall-Hammarstrand körs nu av Kälarne Buss, som använder sig av Centrala Buss UHS505. Den är spraymålad vit och ser inte klok ut...

Här blir man ju ändå lite nyfiken... Vågar man hoppas på bilder framöver? :)

Esbjörn

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juli 2014, 19:02:49 PM
Vilka linjer kör Bergvalls?

De kör den Sollefteåplacerade bussen på L331. Sedan är det någon annan Sollefteåbaserad linje. Junsele kanske.
Bussarna är iaf EAC314 och EAC315. 315 brukar gå på 331an.

Greger Larsson

Citat från: Jan skrivet 01 juli 2014, 12:58:39 PM

De ända? Nä, det ska väl inte vara någon skillnad i antal godsrumsbussar jämfört med de gamla avtalen.