Keolis 4791 - nu i Nacka-Värmdö! (ingen bild)

Startat av Carl Eric, 30 juni 2014, 19:15:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

När jag skumpade runt i min hemtjänstbil i Nacka idag mötte jag, något förvånad, Keolis 4791 på linje 469 (pensionärslinjen). Drar slutsatsen att den har blivit flyttad från Lidingö (eller var det Hornsberg?) ut till Björknäs.

Har den blivit övertalig i och med leveranserna av hybridbussarna, eller är det vagnbrist ute i Nacka-Värmdö?

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: Carl Eric skrivet 30 juni 2014, 19:15:01 PM
Hej!

När jag skumpade runt i min hemtjänstbil i Nacka idag mötte jag, något förvånad, Keolis 4791 på linje 469 (pensionärslinjen). Drar slutsatsen att den har blivit flyttad från Lidingö (eller var det Hornsberg?) ut till Björknäs.

Har den blivit övertalig i och med leveranserna av hybridbussarna, eller är det vagnbrist ute i Nacka-Värmdö?

MVH Carl Eric

4791-4795 ersätter 66-vagnarna som har flyttat till Dalarna.

virtual1

Citat från: Fredde skrivet 30 juni 2014, 19:22:56 PM
4791-4795 ersätter 66-vagnarna som har flyttat till Dalarna.

När flyttades 66XX till Nacka-Värmdö? VIlka linjer rullade de på? IOFS var det nog ett halvår sen jag plåtade i området, men då kan jag inte minnas att dessa vagnar fanns där?!

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 30 juni 2014, 23:05:35 PM
När flyttades 66XX till Nacka-Värmdö? VIlka linjer rullade de på? IOFS var det nog ett halvår sen jag plåtade i området, men då kan jag inte minnas att dessa vagnar fanns där?!

Var väl när 48xx försvann när det nu var.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

66 vagnar har funnits sedan trafikstarten dock var de bara 2 från början