Huvudmeny

Helgens övningar

Startat av j-a, 29 juni 2014, 21:28:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Lite bilder från helgens övningar som har bestått av att hämta hem bussar till västerdalarna från olika delar av länet :)

Fredagkvällen avslutades med att hämta Nobina 2002 i Särna,den är nu en Sälenbuss :)

På lördag bar det av till Falun för att hämta Nobina 2000,även den kommer att bli en Sälenbuss :)

Vid depån i Falun stod denna fd Nobina 2078 och väntar på ny ägare,ingen aning var den kommer att hamna

I regnvädret vid depån i Borlänge stod denna Keolis 1230 och väntar på jobb

Och även denna Keolis 1221

Sedan kom söndagen och då hamnade man i Mora för att hämta Nobina 5964 som även den blir Sälenbuss :)

På en parkering i Mora stod KR trafik 369 och vilade inför återresan till Östersund på linje 45

Vid depån i Mora stod dessa nykomlingar och väntar på uppdrag Sambuss 9814 (Fd KR trafik 110) troligen Siljanbuss som ska ha dom

Och denna Sambuss 9812,(Fd KR trafik 67) stod en till Scala där också tror den hette 9813?

Det var allt från mig :) :)

1896

Ska Siljan buss ta över omloppet på linje 45 som utgår från Mora nu tro ?  ???

j-a

Citat från: Kung Vasa skrivet 29 juni 2014, 21:38:04 PM
Ska Siljan buss ta över omloppet på linje 45 som utgår från Mora nu tro ?  ???
Nej det tror jag inte.

Krille

Citat från: j-a skrivet 29 juni 2014, 21:28:32 PM

Notera skillnaden i hur det öppningsbara fönstret på förarplatsen ser ut. Som det är arrangerat på bild 2, med en tvärbalk, i kombination med backspegeln som bussen på den övre bilden har är inte särskilt lyckat, särskilt när rutorna börjar imma igen... Varför ser det olika ut? Olika årsmodeller?

K

Bussmicke

Dessa 98xx är väl bara radionummer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juni 2014, 00:59:36 AM
Dessa 98xx är väl bara radionummer?
Det är samma sak i det här fallet ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a