SL:s BussPC vs. andra system/varianter

Startat av Merikarhu, 25 juni 2014, 13:08:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Merikarhu

Litet sidospår, men ni som kör för SL, är ni nöjda med buss-PC? Här i Göteborg har vi Tetra och snart Rakel, men en stor nackdel som jag ser det är när man varit inne i pausrummet och missat ett gruppanrop om omläggning osv. I sådana lägen är det ju perfekt att kunna få textmeddelanden på skärmen.

/Merikarhu

buskörare

Citat från: Merikarhu skrivet 25 juni 2014, 13:08:54 PM
Litet sidospår, men ni som kör för SL, är ni nöjda med buss-PC? Här i Göteborg har vi Tetra och snart Rakel, men en stor nackdel som jag ser det är när man varit inne i pausrummet och missat ett gruppanrop om omläggning osv. I sådana lägen är det ju perfekt att kunna få textmeddelanden på skärmen.

/Merikarhu

Ja, jag är nöjd med buss-PC'n!

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 25 juni 2014, 20:24:10 PM
Ja, jag är nöjd med buss-PC'n!

Kommunikationsradion och meddelandefunktionen fungerar alltid bra, och har en enorm räckvidd. Men har man kört några pass i dagens UL-bussar med nästa generations Init-skärm, så känns den lilla skärmen i SL-bussarna rätt omodern och informationsfattig.
Det är alltid svårt att gå ett snäpp bakåt i utvecklingen.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 25 juni 2014, 22:18:18 PM
Kommunikationsradion och meddelandefunktionen fungerar alltid bra, och har en enorm räckvidd. Men har man kört några pass i dagens UL-bussar med nästa generations Init-skärm, så känns den lilla skärmen i SL-bussarna rätt omodern och informationsfattig.
Det är alltid svårt att gå ett snäpp bakåt i utvecklingen.

Säkerligen! Jämför med init-skärmen som satt i Örebrobussarna så är buss-PC'n rena drömmen!