Varför inga bilder på mobila Bussnack?

Startat av bjorn_k, 13 november 2007, 19:34:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn_k

Hallå! Ni som vet eller har koll; varför har man ingen möjlighet att få se bilder i inlägg när man använder bussnack via mobilen? Alltså när du skriver in adressen www.omnibuss.se/forum så hamnar du på den bantade bussnack...utan möjlighet att välja bildvisning på eller av...

Neko

#1
hmm... med opera mini installerad kan jag se bilderna även i mobilen. fast inte med telefonens egen internet'läsare', då blir det, som du skrev, den bantade versionen av forumet.

edit: hmm . . . fick ingen liten mobilikon när jag postade via opera minin

Bussmicke

Jag får inte heller en mobilikon via mobilen och opera mini.
Kanonprog. att ha i mobilen som borde vara standard
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn_k


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marcus Li

Citat från: bjorn_k skrivet 13 november 2007, 19:34:34 PM
Hallå! Ni som vet eller har koll; varför har man ingen möjlighet att få se bilder i inlägg när man använder bussnack via mobilen? Alltså när du skriver in adressen www.omnibuss.se/forum så hamnar du på den bantade bussnack...utan möjlighet att välja bildvisning på eller av...


Det finns ingen smalversion av forumet(?) Är du säker på att det inte är inställningarna i din mobil som hindrar bilder?

Jag rekommenderar RSS-"versionen" som passar mobiler med RSS-läsare. Då får du se bilderna!

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?type=rss;action=.xml

bjorn_k

Citat från: Marcus Li skrivet 15 november 2007, 22:18:16 PM
Det finns ingen smalversion av forumet(?) Är du säker på att det inte är inställningarna i din mobil som hindrar bilder?

Jag rekommenderar RSS-"versionen" som passar mobiler med RSS-läsare. Då får du se bilderna!

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?type=rss;action=.xml
Inte för att det egentligen spelar roll nu när Operamini fungerar så bra, men om du har en hyfsat ny SE eller nokia och skriver in vanliga adressen (www.omnibuss.se/forum)till forumet så förstår du vad jag(vi) menar med bantad... Den funkar ju förövrigt bra om man bara tex vill kolla pm eller så...

bjorn_k

#7
Citat från: Marcus Li skrivet 15 november 2007, 22:18:16 PM
Det finns ingen smalversion av forumet(?) Är du säker på att det inte är inställningarna i din mobil som hindrar bilder?

Jag rekommenderar RSS-"versionen" som passar mobiler med RSS-läsare. Då får du se bilderna!

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?type=rss;action=.xml
Åh... Varför blir det två citatinlägg...som jag dessutom inte lyckas radera det ena är det irriterande!

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 14 november 2007, 22:49:06 PM
I mobilenb ja, hemma föredrar jag IE 7

Mobilen Opera,  mja.....
Hemma NE7, NÄ !

Hemma Firefox 2 självklart.....
;-)

Ante

#9
Citat från: Leif D skrivet 16 november 2007, 17:56:34 PM
Mobilen Opera,  mja.....
Hemma NE7, NÄ !

Hemma Firefox 2 självklart.....

Mobilen, Opera
Hemma, Opera
Skolan, Opera ;)

Klarar mig inte utan musgesterna och speed dial... :D
Och jo, jag vet att det finns plugins till FF som fixar detta, men de funkar inte alls lika bra som i Opera.

/A

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.