Nummer på Veolias EHO286? [Nu med bild]

Startat av Joakim Wahlberg, 23 juni 2014, 22:25:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hej! Denna buss (OmniExpress) fotograferades i Umeå 18e juni, utan synligt nummer. Den är rätt ny och finns ej på SBH ännu, undrar om nån vet numret på den? =)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Jona

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 23 juni 2014, 22:25:40 PM
Hej! Denna buss (OmniExpress) fotograferades i Umeå 18e juni, utan synligt nummer. Den är rätt ny och finns ej på SBH ännu, undrar om nån vet numret på den? =)

Jag såg en omniexpress i Skellefteå måndags, fast den var norrtågsblå och hade synligt nummer 0010 på dom sidor jag såg den, så utgår från det alltså inte är den du såg...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Joakim Wahlberg

Citat från: Jona skrivet 24 juni 2014, 12:57:28 PM
Jag såg en omniexpress i Skellefteå måndags, fast den var norrtågsblå och hade synligt nummer 0010 på dom sidor jag såg den, så utgår från det alltså inte är den du såg...

/Jona

Hmm, mycket möjligt! Borde såklart ha nämnt att den var just Norrtågsblå...
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Greger Larsson

Jodå, det är mycket riktigt EHO286 som är Veolia 0010. Låne-Omnin CYR273 är nu också återlämnad till Scania.

Joakim Wahlberg

Citat från: Greger Larsson skrivet 24 juni 2014, 21:38:01 PM
Jodå, det är mycket riktigt EHO286 som är Veolia 0010. Låne-Omnin CYR273 är nu också återlämnad till Scania.
Tack! Här är en bild på bussen ifråga:

cobra_81

Citat från: Greger Larsson skrivet 24 juni 2014, 21:38:01 PM

CYR273 kommer framöver att rulla i Jönköping, främst på skolkörning men även beställning.
Ev nästa vecka kommer den att skrivas över på den nya ägaren. I veckan har den varit nere på plåt och lackverkstad.
Är det någon som vet vad den har varit ute för? Den hade mystiska skador på vänster bak.

Mvh/ En som kommer att rulla många mil med CYR273  :)
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Bernt Talbrant

Citat från: cobra_81 skrivet 29 juni 2014, 00:36:21 AM
CYR273 kommer framöver att rulla i Jönköping, främst på skolkörning men även beställning.
Ev nästa kommer den att skrivas över på den nya ägaren. I veckan har den varit nere på plåt och lackverkstad.
Är det någon som vet vad den har varit ute för? Den hade mystiska skador på vänster bak.

Då har ni alltså köpt den på Blocket?

Greger Larsson

Citat från: cobra_81 skrivet 29 juni 2014, 00:36:21 AM
Ev nästa kommer den att skrivas över på den nya ägaren. I veckan har den varit nere på plåt och lackverkstad.

Skadan vänster bak fanns nog där innan den kom till Veolia. Bussen har f ö en del finesser som automatisk avståndshållning och vibrationer i förarstolen när du kör på vägmarkeringar osv

cobra_81

MVH/Hans-Åke

Kört buss sen 2005

cobra_81

Finns det någon bild på CYR273 när den rulla för Veolia?
MVH/Hans-Åke

Kört buss sen 2005