Västtrafiklackad Interbus?

Startat av KRNI, 13 november 2007, 13:26:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KRNI

Såg en västtrafiklackad Interbus idag, va väl den här som Micke tagit en bild på. Men varför kör man omkring i denna lack för? Har lackkontot tagit slut? Vad säger Västtrafik om detta, all reklam är bra reklam?!

/KRNI

Magnus

Går den bussen för Interbus fortfarande eller är den såld? Förut hade den åtminstone dekaler som det stod Interbus på.

Bussmicke

Den har väl varit till salu i över ett halvår?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Magnus skrivet 13 november 2007, 17:22:51 PM
Går den bussen för Interbus fortfarande eller är den såld? Förut hade den åtminstone dekaler som det stod Interbus på.

Då jag såg den för en vecka sen ungefär hade den ånyo fått Interbusdekaler på sig!

Yujin Zhang

Jag såg den senast igår kväll när jag åkte 143 förbi Interbus garage.

robbes

Citat från: KRNI skrivet 13 november 2007, 13:26:20 PM
Såg en västtrafiklackad Interbus idag, va väl den här som Micke tagit en bild på. Men varför kör man omkring i denna lack för? Har lackkontot tagit slut? Vad säger Västtrafik om detta, all reklam är bra reklam?!

/KRNI

vad menar du med att vad säger västtrafik om detta? menar du att man ej får ha blå bussr elelr gamla lacken på en buss eller vad?

KRNI

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 november 2007, 14:16:38 PM
Bussen är ju bara blå utan stripes så någon riktig Västtrafikdesign har den ju inte..

När jag såg den idag hade den iaf Västtrafikdekaler utmed ena sidan, därtill Interbus-text.
Kanske inte var samma buss som jag refererade till på Mickes sida.

Men nog sjutton hade denna västrafikdekaler iaf! Inte ser jag i syne!? :-\
/KRNI

robbes

nu vet jag ej vilken typ av dekalmaterial västtrafik använder men de flesta använder skuren dekor och då den suttit ett tag så bleks lacken runt dekalen och under plasten så är det den fina oblekta oc då man tar bort dekalerna så är det fortfarande spår av dekalerna och det kan se ut som om dekalerna är kvar

KRNI

Ja det är möjligt. Den dekor jag menar är den grå/vita som sitter utmed hela sidorna strax under rutorna.

Och det jag menar vad Västtrafik tycker så kanske man har synpunkter på att Interbus kör omkring med deras "lack". Låt säga att det händer en trafikolycka, inte så snyggt att deras "lack" syns på bild då. Samma sak gäller en massa olika "lacker" som man ser kör omkring på fel ställe, för fel bolag. Hoppas du förstod tanken!
/KRNI

Staffan Sävenfjord

Citat från: KRNI skrivet 13 november 2007, 23:52:21 PM
Ja det är möjligt. Den dekor jag menar är den grå/vita som sitter utmed hela sidorna strax under rutorna.

Och det jag menar vad Västtrafik tycker så kanske man har synpunkter på att Interbus kör omkring med deras "lack". Låt säga att det händer en trafikolycka, inte så snyggt att deras "lack" syns på bild då. Samma sak gäller en massa olika "lacker" som man ser kör omkring på fel ställe, för fel bolag. Hoppas du förstod tanken!
/KRNI

Du menar alltså det som vi boråsare på detta forum brukar kalla "klo**ret". Det vill säga barnteckningarna av en buss, en spårvagn och en båt. Bifogar en annan bild på en helt annan Västtrafik-buss för att visa vad jag menar. Det är alltså den randen som syns strax under fönsterlinjen. Jag tror inte att Västtrafik är överdrivit förtjusta i att detta sitter kvar när bussen inte körs för dem.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)