Metropolmärke på tradera. Slutar 16/5

Startat av Railmaster, 15 juni 2014, 19:34:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Railmaster

Ligger ett metropolmärke tradera, antar att ni är några metropolmärkesägare här, det ser ut att vara ett originalmärke och inte ett av de "nygjutna" som SSS gjorde. Det är uppe i 2550 kronor nu. Men det förståss!, det är ju begränsad upplaga på 200 exemplar! Hur vanligt tror ni det var att bussarna lämnade landet med Metropol/Capitolemblem? Man kanske ska kolla på Ebay i Pakistan och Nigeria! ;D

Mats Karlsson

Jag köpte mitt Metropol-märke för 100 kr en gång i tiden.

robergh

Citat från: Railmaster skrivet 15 juni 2014, 19:34:58 PM
Ligger ett metropolmärke tradera, antar att ni är några metropolmärkesägare här, det ser ut att vara ett originalmärke och inte ett av de "nygjutna" som SSS gjorde. Det är uppe i 2550 kronor nu. Men det förståss!, det är ju begränsad upplaga på 200 exemplar! Hur vanligt tror ni det var att bussarna lämnade landet med Metropol/Capitolemblem? Man kanske ska kolla på Ebay i Pakistan och Nigeria! ;D

Mycket ovanligt men åtminstone ett Capitolmärke lämnade landet bak på ett av SJ:s "Järnspett".

;)

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mats Karlsson skrivet 15 juni 2014, 20:59:12 PM
Jag köpte mitt Metropol-märke för 100 kr en gång i tiden.

Mitt Metropol-märke (främre) har en mycket fin provenance...

/Gunnar

Björn Forslund

Köpte både Metropol- o  Capitolmärken (både stora o små) för 10 år sedan. Bra investering verkar det som. Änkan efter den gamle spårvägaren skulle nog behållt dem längre istf att sälja dem via ett antikvariat. Capitolmärkena köptes dock till SvOf:s buss och sätts endast upp vid körning numera.

Railmaster

3150 kronor! Vad ska då inte en hel C50 Metropol vara värd!?  :)

Björn Forslund

Citat från: Railmaster skrivet 17 juni 2014, 13:22:17 PM
3150 kronor! Vad ska då inte en hel C50 Metropol vara värd!?  :)

Har du en sån? :-)
Går väl knappast att värdera en buss som inte finns till försäljning och bara existerar i tre exemplar.

Railmaster

Nej desvärre inte! Men jag hittade i vart fall både fram och bakdelen till F4:an så jag får vara nöjd ändå! Och frontemblemet till sagda F4:a pryder fönsterbrädan i mitt vardagsrum! :)

BengaB40

Hej! Tänk om någon har eller hittar en originalratt till den senast renoverade Metropolen! Undrar vad den skulle vara värd i dagens läge? Hälsn. BengaB40

Railmaster

Om någon skulle erbjuda spårvägsmuseet en originalratt så skulle de nonchalant svara att de redan har en fastän så inte är fallet...

Vi är mer än en person som erbjudit dem föremål att komplettera samlingarna med och fått de märkligaste bemötanden...

robergh

Jag har erbjudit de stannarsignal, invändiga skyltar mm till Metropolen men mötts av orden "att vi har redan de sakerna"!
Men sätt då för &%¤"#¤ upp de grejerna då i bussen! Spårvägsmuseum är ingen ideell förening och jag tycker faktiskt att man kan ha lite synpunkter på användandet av skattemedel. Med ideella föreningar och deras arbeten tycker jag annorlunda, man får vara mer tacksam för någons engagemang till andras glädje!

Mr H