Några bussar innanför tullarna vid Västerbroplan [6 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 13 juni 2014, 00:16:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Några bussar vid Västerbroplan igår :)

Keolis 7038 på fyran.

Keolis 7036 med censur!! :D

Keolis 4788 på Västerbron

Keolis 5116, som synes lite trångt på bron i bakgrunden, 2 (ett i varje riktning) körfält öppna har jag för mig.

Keolis 7021, går dessa ofta på fyran? Har ingen koll på Stockholms innerstad, men förut tyckte jag aldrig man såg dem där.

Keolis 6468 mot Norsborg

Klicka på bilderna om ni vill ha dem i "full storlek".

Hoppas dessa enformiga bilder uppskattades,
//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

P.Ek

Tack för de fina bilderna! :)

Mellan vilka tider var du där? Åkte själv förbi Västerbroplan ett antal gånger under dagen men såg aldrig någon fotograf.

Du såg inte till någon av de nya hybriderna? Har under veckan sett några passera Liljeholmsbron och Långholmsgatan så de borde därmed även ha passerat Västerbroplan. Ibland kommer de flera efter varandra, men igår såg jag bara 4802.

P.Ek

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 13 juni 2014, 00:16:01 AM

Keolis 5116, som synes lite trångt på bron i bakgrunden, 2 (ett i varje riktning) körfält öppna har jag för mig.

Helt rätt! Den begränsade framkomligheten på Lilla Västerbron, som bron i bakgrunden heter, bidrar till köer näst intill varje vardagsmorgon som ofta börjar en bit bort på Västerbron.

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 13 juni 2014, 00:16:01 AM

Keolis 7021, går dessa ofta på fyran? Har ingen koll på Stockholms innerstad, men förut tyckte jag aldrig man såg dem där.

Söderhallen, som bl.a 7021 tillhör, har flera omlopp på 4an.

Joakim Wahlberg

Hmm, intressant! Får bli en ny tur imorgon (idag..), sista dagen jag har giltig biljett denna sommar så. Var där mellan ca. 18:00 och 18:30 :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

P.Ek

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 13 juni 2014, 01:40:04 AM
Hmm, intressant! Får bli en ny tur imorgon (idag..), sista dagen jag har giltig biljett denna sommar så. Var där mellan ca. 18:00 och 18:30 :)

Lycka till! :) Igår (onsdag 11/6) passerade 4802 Långholmsgatan vid 16-tiden.

5783

Trevliga bilder, har själv haft planer på att fota vid Västerbroplan.