Ny busstation i Malmköping [10 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 07 juni 2014, 21:55:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hej! Här kommer 10 bilder från den nya busstationen i Malmköping som invigdes 23e maj, lagom till Gammaldags Marknad i Malmköping.

Nya busstationen ser verkligen ut som den gamla, man ser en tydlig skillnad. Dessutom är vägen dessutom numer belagd med gatusten.

Något som verkligen föll mig i smaken var denna stora, men snygga klocka, på B-läget's kur.

Bakom kurerna på samma sida som parkeringsplatsen finns även en gång- och cykelbana.

Allt verkar inte vara helt färdigt ännu.

Busskuren för bussarna till Eskilstuna.

Denna plan/väg används dels som vändslinga för bussarna (den är större, men dumt nog tog jag ingen bild åt andra hållet).

Översikt mot Eskilstuna/Flen/Strängnäs-hållet.

Översikt Nyköping/Sparreholm-hållet. Till vänster i bilden syns även toaletter och parkering för bilar.

Nobina 7027 får avsluta denna bildserie med lite bilder från nya busstationen i Malmköping :)

Hoppas det uppskattades,
//Jocke!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Tommy E

Trevligt att se, och det är en avsevärd skillnad mot hur det såg ut vid mitt hittills enda besök. 8)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Nya busstationen ser verkligen Inte ut som de gamla. Bussarna var vända med nosen ner mot gatan genom köpingen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Taunusch

Ska bli intressant att se om gatan regleras med t ex gångfartsområde eller något annat populärt påfund. Nog har det ändrat karaktär från den riksväg det var tills bara för ett par år sedan.

Sverigetaxi/Bussleffes Taxi som syns i bakgrunden ger också lite service intill busstationen genom Taxigrillen.