Tre bussar i Malmköping [Bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 07 juni 2014, 20:41:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

I Malmköping har en del hänt sen några bilder därifrån visades här sist, men det tar vi senare :)

Nåja, provade mitt nya objektiv idag, resultatet nedan.

Nobina 7027 utanför Malmaskolan

Nobina 7137 på Landsvägsgatan

Veolia 2382 vid Busstationen

//Jocke

(hmm, provade jAlbum som test för att slippa mitt jäkligt tidsödande galleri-tillverkning i Frontpage 2003, men tycker bilderna blev riktigt oskarpa, men det kanske bara är jag?)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Mikey

Trevliga bilder! Men vilket väder... Själv hade jag 22-23 grader och gassande sol på jobbet i eftermiddags så jag blev röd om armarna, och då är det bara 8 mil bort. Svensk sommar upphör aldrig att förvåna!

Angående skärpan på bilderna så upplever jag också en viss komprimering, så att lite detaljer och skärpa har försvunnit. Särskilt på de två sista bilderna. Men det är egentligen inte så farligt, jag tycker de blev snygga ändå :)

Joakim Wahlberg

Citat från: Mikey skrivet 07 juni 2014, 21:27:02 PM
Trevliga bilder! Men vilket väder... Själv hade jag 22-23 grader och gassande sol på jobbet i eftermiddags så jag blev röd om armarna, och då är det bara 8 mil bort. Svensk sommar upphör aldrig att förvåna!

Angående skärpan på bilderna så upplever jag också en viss komprimering, så att lite detaljer och skärpa har försvunnit. Särskilt på de två sista bilderna. Men det är egentligen inte så farligt, jag tycker de blev snygga ändå :)
Tack! Jo, vi hade också jättehärligt väder innan vi käka lunch, men sen kom värsta spöregnet.. vädret är verkligen konstigt ::) Hmm, blir det samma sak även om du klickar på bilderna? Märkte nämligen att forumet i sig minskar(??) ner bilderna ytterligare något.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Mikey

Just det ja, när man klickar så blir det full storlek på bilderna och man får dem i bättre kvalitet. Jag ser att dina bilder är 1024px i bredd, forumet verkar däremot ha en standardgräns på 1000. Så om du minskar framtida bilder till 1000px i bredd så kommer de visas i full skala direkt utan att man behöver klicka på dem. Det fungerar i alla fall för mig. :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikey skrivet 07 juni 2014, 21:36:54 PM
Just det ja, när man klickar så blir det full storlek på bilderna och man får dem i bättre kvalitet. Jag ser att dina bilder är 1024px i bredd, forumet verkar däremot ha en standardgräns på 1000. Så om du minskar framtida bilder till 1000px i bredd så kommer de visas i full skala direkt utan att man behöver klicka på dem. Det fungerar i alla fall för mig. :)

Forumet är anpassat för 1024 px breda bilder men om man ser dem utan att scrolla beror naturligtvis på vilken upplösning man har i datorn. I varje fall är 1024 px breda bilder helt i enlighet med rekommendationerna för bildvisning.

Riktlinjer för bildpublicering finns i forumets regler
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44446.0
(scrolla lite mer än halva sidan för att komma dit.)

Bussmicke

Trevligt, Malmköping har inte blivit av ordentligt att fota i.
I JAlbum skall du ange Länka till Original. nedskalning av bilder och skärpning av dem efter det gör du i Photoshop eller dyligt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juni 2014, 08:46:17 AM
Trevligt, Malmköping har inte blivit av ordentligt att fota i.
I JAlbum skall du ange Länka till Original. nedskalning av bilder och skärpning av dem efter det gör du i Photoshop eller dyligt.
Vad är skillnaden egentligen mellan alternativen? Är det att i Kopiera-alternativet så skalar programmet bilderna själv? För jag valde nämligen det alternativet...