Huvudmeny

Busslink = Keolis

Startat av Bussmicke, 04 juni 2014, 13:20:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Esbjörn

Namnbytet skedde väl först i Stockholm.
Jag minns att när huvudstadens bussflotta stod regad på Keolis så dröjde det ett par månader innan namnbytet skett på Sundsvalls vagnar. Detta i CBR alltså.

igel

Alla brevhuvuden bytes automatiskt ut i samband med namnbytet. Jag hittade två körspecar från den Sommaren. så 2011-06-23 vilken kan ha skrivits ut högst två dagar tidigare dvs tisdagen den 21 juni 2011 har busslinks logga. meddans en annan från den 21 augusti har keolis logga. så antagligen skedde namnbytet däremellan

Ted Selander

Busslink i Sverige AB blev Keolis Sverige AB den 25 oktober 2010, efter att Keolis SA (moderbolaget) köpt resterande 30% av aktierna i Busslink av SL. Keolis hade då ägt 70% av aktierna sedan årsskiftet 2002/03.
Busslink har fortsatt att användas som namn på Keolis busstrafik i Sverige, men det har minskat i omfattning. Busslink (och Näckrosbuss!) är fortsatt bifirmor till Keolis Sverige.

Bussmicke

Borde inte bli svårt att minnas i framtiden, jag flyttade till Västerås bara 3 dagar innan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.