Huvudmeny

Leylandnostalgi

Startat av Greger Larsson, 12 november 2007, 20:59:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Hej!

Här kommer en ny omgång äldre SL-bilder från Magnus Vessla-arkivet. Nu handlar det om H34, bara att hålla till godo!

Älvsjö stn:

Kärrtorp:

Södermalmstorg (1979):

Farsta C (12/4 -79):

Sergels Torg:

Södermalmstorg:

Simon A

Jättetrevligt svep på en snygg modell.

//Simon

Leif D

Najs bilder, de där va bussar det !!  ;)
;-)

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 12 november 2007, 21:50:17 PM
Najs bilder, de där va bussar det !!  ;)

Instämmer, annat än dagens..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Mycket trevligt!
Speciellt bilderna på 181:an och 182:an väcker minnen./Ulf

christianm

Fantastiska bilder, nästan så man blir sugen på att ta fram analoga kameran igen  :).

Dan Henriksson

Mycket fina Leyland-bilder från Magnus Vesslas imponerande arkiv! Tack Magnus för dessa, och tack till er som hjälper till att lägga upp dem på forumet!

Walter

Citat från: Greger Larsson skrivet 12 november 2007, 20:59:58 PM
Hej!

Här kommer en ny omgång äldre SL-bilder från Magnus Vessla-arkivet. Nu handlar det om H34, bara att hålla till godo!

Kärrtorp:

Har denna tidigare gått i innerstaden? Första siffran i linjenummret är ju ljusare än de andra varför jag misstänker att bussen oftast skyltats med tvåsiffriga linjenummer.

Mycket trevliga bilder
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Janne Rickman

Citat från: Dan Henriksson skrivet 13 november 2007, 08:06:36 AM
Mycket fina Leyland-bilder från Magnus Vesslas imponerande arkiv! Tack Magnus för dessa, och tack till er som hjälper till att lägga upp dem på forumet!

Jag vill också tacka Magnus för hans bilder. De är roligt att de börjar dyka på Buss Snack.
Hoppas de kommer mer från hans gedigna bildarkiv.

/Janne

Ersa

Citat från: Janne Rickman skrivet 13 november 2007, 09:29:04 AM
Jag vill också tacka Magnus för hans bilder. De är roligt att de börjar dyka på Buss Snack.
Hoppas de kommer mer från hans gedigna bildarkiv.

Instämmer. Härligt med knivskarpa färgbilder med modern kvalitet. Imponerade att många av dem ser ut att vara tagna med en nutida modern kamera!  :D

Peter Rost

Toppenbilder! 

Många  minnen  har  man  av  dessa. 4438  blev  den  sista  H34  jag  färdades  i  (24/6-1982) på  171:an  mellan  Telefonplan-Bagarmossen. Sen  var  det  "slut". :'(

/Peter

Kristofer

Citat från: Greger Larsson skrivet 12 november 2007, 20:59:58 PM
Södermalmstorg (1979):

Härliga bilder! Så ska bussar se ut, man blir som barn på nytt!

Men är du säker på att bilden är tagen 1979? Jag - som råkar jobba på ett större statligt spelbolag - är synnerligen säker på att Lotto lanserades 1980, och därför torde bilden vara tagen detta år.

Citat från: Walter skrivet 13 november 2007, 08:30:23 AM

Har denna tidigare gått i innerstaden? Första siffran i linjenummret är ju ljusare än de andra varför jag misstänker att bussen oftast skyltats med tvåsiffriga linjenummer.

Eftersom det varit dåligt med innerstadslinjer i 80-serien tror jag inte att din teori stämmer. I så fall borde åttan också vara ljusare. Mer troligt är väl att man bytt ut någon av rullarna.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.