Snart kan du surfa gratis på UL:s dubbeldäckare

Startat av eldani, 27 maj 2014, 22:07:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Från den 1 juni kommer det att finnas gratis trådlöst internet på UL:s dubbeldäckare. Det är bra.

http://www.unt.se/uppland/uppsala/gratis-wifi-pa-dubbeldackare-3177342.aspx

Jacob

Jo visst, men varför inte sätta in det i samtliga "nya" bussar? 7605-7608 i Norrtälje har trådlöst internet, men de identiska bussarna 7566-7604 i UL-trafiken har det inte..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

7605-7608 i Hallstavik (de går sällan på Norrtälje) fick wifi i något slags halvhjärtat försök att höja statusen på 639. Men inte ens där är det konsekvent, då dessa fyra bara som mest utgör c:a en fjärdedel av vagnparken på 639an.

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 29 maj 2014, 06:57:39 AM
7605-7608 i Hallstavik (de går sällan på Norrtälje) fick wifi i något slags halvhjärtat försök att höja statusen på 639. Men inte ens där är det konsekvent, då dessa fyra bara som mest utgör c:a en fjärdedel av vagnparken på 639an.

Trafikområdet heter Norrtälje. 7605-7608 fick väl wifi för att tekniken fanns för det, liksom i 7394-7424. Därför är jag tveksam till att det endast är dubbeldäckarna i UL-land som får det, när det är minst lika enkelt att fixa på resten av bussarna från 2012.

//Jacob

Ersa

Då får man skriva Trafikområde Norrtälje, så man slipper de klassiska problemen med folk i branschen som tror att Hallstavik ligger bara tio minuters tomkörningsväg från Norrtälje. Att bara använda ordet "Norrtälje" om en hel tredjedel av Stockholms läns yta är något som dagens kommunpolitiker gärna gör, men är verkligen inte populärt utanför den lilla tätorten.
Angående wifi-frågan litar jag på att Norrtelje Tidning och UNT har skrivit rätt i sina artiklar, men du har givetvis din fulla rätt att inte tro på dem.

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 29 maj 2014, 15:35:08 PM
Då får man skriva Trafikområde Norrtälje, så man slipper de klassiska problemen med folk i branschen som tror att Hallstavik ligger bara tio minuters tomkörningsväg från Norrtälje. Att bara använda ordet "Norrtälje" om en hel tredjedel av Stockholms läns yta är något som dagens kommunpolitiker gärna gör, men är verkligen inte populärt utanför den lilla tätorten.
Angående wifi-frågan litar jag på att Norrtelje Tidning och UNT har skrivit rätt i sina artiklar, men du har givetvis din fulla rätt att inte tro på dem.

Vad får dig att tro att jag misstror tidningarna?

Det jag skrev var att jag var tveksam till att endast dubbeldäckarna får wifi, vilket inte innebar att jag misstrodde tidningarna utan att jag personligen anser att alla nya bussar borde få wifi, eftersom det är lika enkelt att fixa i dem.

//Jacob