Huvudmeny

Nygammal Vallentunabuss

Startat av Frippe Fribas, 27 maj 2014, 20:56:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Vet inte om någon annan redan har postat det, men jag har observerat att trotjänaren RWS958 (Carrusbussen) verkar ha gått i pension och ersatts av denna Integro:

Jag ser nu att Photobucket förvanskat bilden en aning, men den skall iaf föreställa RZK229 som nu alltså letat sig ut till Vallentuna.
Enligt SBH har bussen varit avställd sedan november 2010, men nu rullar den alltså som skolbuss i Vallentuna.
Vad som hänt med den vinande trotjänaren får någon annan svara på, men Bovan som ingår i samma bolag har setts vikariera till och från för Carrusen, så denna Integro är möjligen en mer permanent ersättare.
//Fredrik

Mikey

Jag tror inte att den gamla Vegan har gått frivilligt i pension. Jag har sett en bild på den någonstans, och den var hyfsat demolerad :-\

Bussmicke

Hmm, dags för ett nytt Vallentunabesök då. Var har de garaget?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

cthim

Jasså där hamnade RZK.
En före detta Nybergs Buss i Lidköping och den har inte varit avställd sen 2010, möjligtvis i slutet av 2013 då det blev ett motorhaveri.

Staffan Sävenfjord

Jag har fått ett mejl med följande innehåll angående den gamla skolbussen i Vallentuna:

Det talades i Bussnack om Vallentunas gamla skolbuss. Vid körning på Angarnsvägen fick den ett möte med ett rådjur, varvid bussen hamnde i ett stenskravel vid sidan av vägen. Reparation ansågs inte lönsam, så den avfördes och den vita inköptes.