Huvudmeny

Dragarbrunn 4

Startat av Janne Rickman, 12 november 2007, 18:51:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Simon A

Ser rätt sliten ut. Närmade den sig slutet på bilden?

//Simon

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 12 november 2007, 20:57:35 PM
Ser rätt sliten ut. Närmade den sig slutet på bilden?

//Simon

Tror inte det, den har nog bara haft lite tufft med snövallarna den vintern.

//Niclas

Oskar A

Jo, den var nog på utgående. Jag vill nämligen minnas att den gula lappen med texten "Bussen får ej rampkopplas" sattes upp på många dieselbussar år 2000. 534 avyttrades förövrigt under våren 2002.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Martin Maltkvist

Citat från: Oskar A skrivet 12 november 2007, 22:23:33 PM
Jo, den var nog på utgående. Jag vill nämligen minnas att den gula lappen med texten "Bussen får ej rampkopplas" sattes upp på många dieselbussar år 2000. 534 avyttrades förövrigt under våren 2002.
Vad kunde hända om bussen rampades?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

jocke

Citat från: Oskar A skrivet 12 november 2007, 22:23:33 PM

Det låter som för så länge sedan, fast det är ganska nära.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Oskar A

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 12 november 2007, 22:25:56 PM

Jag vet inte riktigt men jag tror det sattes dit på dieselbussar som stod vid ramper där det även stod gasbussar. Numera är ramperna renodlade så lapparna behövs inte på samma sätt längre. Dock sitter lapparna kvar på Volvovagnarna 300-304.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 12 november 2007, 22:25:56 PM

Det var så att dessa bussar kunde kopplas med en kombinared hanske med luft och vatten, men många av dom blev slitna och läckte glykol därför sattes denna lapp på dom bussar som inte fick kopplas på ramp med denna handske utan fick med vanlig luftslang.

//Niclas