H21 Capitol utan snibb i bakgrundsmiljö

Startat av Gunnar D, 15 maj 2014, 20:01:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Det är väl lika bra att erkänna att när jag såg en H21 utan snibb så tyckte jag att den var så ful att jag inte ville offra en bild på den. Det ångrar jag nu och får därför hålla tillgodo med de få gånger de råkade komma med i bakgrunden på en bild. Här vid S:t Eriksplan 3 juli 1967 blir det mer som en miljöbild.

Mvh Gunnar

Mr G

Jag håller med dig. Det blev väldigt fult jämfört med snibben. Svårt att fatta hur SS resonerade.
吉先生

LYR

Citat från: Gunnar D skrivet 15 maj 2014, 20:01:44 PM
Citat från: Mr G skrivet 15 maj 2014, 22:01:50 PM
Jag håller med dig. Det blev väldigt fult jämfört med snibben. Svårt att fatta hur SS resonerade.

Det är väl lika bra att erkänna att när jag såg en H21 utan snibb så tyckte jag att den var så ful att jag inte ville offra en bild på den. Det ångrar jag nu och får därför hålla tillgodo med de få gånger de råkade komma med i bakgrunden på en bild. Här vid S:t Eriksplan 3 juli 1967 blir det mer som en miljöbild.

Mvh Gunnar

Visst, jag kände mest besvikelse över att snibb-epoken var över för Capitolernas del - och vad jag minns gjordes först fronten  helt oxblodsröd nedanför midjelisten, med det såg för bedrövligt platt ut, så då tillkom det övre vita bandet i syfte "att lätta upp" fronten -vilket inte heller var den bästa lösningen - men det fanns nog inte intresse för att åtminstone göra fler försök.
Att maska för snibbar ansågs nog inte rationellt.....

Men uppskattar nu alla bildrester, som finns  kvar ur arkiven - tack för alla fynd ur skräplådorna!
/LYR

Stefan P

Hej

Tack för en trevlig bild med två Scania bussar på rad.

En OT - fråga när vart det hjälm tvång för moprdister?

mvh Stefan P

zjbus

Citat från: Stefan P skrivet 16 maj 2014, 16:05:30 PM
Hej

Tack för en trevlig bild med två Scania bussar på rad.

En OT - fråga när vart det hjälm tvång för moprdister?

mvh Stefan P

Hjälmlag för mopedister infördes 1978