Laxå Special Vehicles buss

Startat av Christer K, 09 maj 2014, 19:49:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Som rubriken säger, Laxå Special Vehicles buss. Denna bussen stod hos dem den 2 maj 2014 så jag tog lite bilder. Verkar vara en buss för en annan marknad än Sverige då den endast har dörr 1. Möjligt är att det finns en dörr 2 men då ser du ut att vara rullstolslyft eller något. Jag var där kl 11.55 och de stängde kl 12.00 så det det blev några snabba kort. Hoppas att det uppskattas.
// Christer

Möjlig dörr över boggiehjulen.
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Menzies

Kan det kanske vara en ny jumbolans? Och ovanför Boggien är bårlyften?

Fikman

Citat från: Menzies skrivet 09 maj 2014, 19:54:16 PM
Kan det kanske vara en ny jumbolans? Och ovanför Boggien är bårlyften?

Tveksam, varför halvluckor framför boggi och små service luckor under fönster på bägge sidor, vist kan ju vara invändig hk lyft innanför dörr men lite tveksam.

Menzies

Är ju invändig hk-lyft på den nuvarande

CW66

Och du tog inget chassinummer så man kan ha en chans o skaka fram vad det kan vara för buss?

Christer K

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 12 maj 2014, 22:22:42 PM
Och du tog inget chassinummer så man kan ha en chans o skaka fram vad det kan vara för buss?
Tyvärr inte jag hade bara 5 min på mig innan de låste för helgen.
// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Norrlanders

Vad har bussen för konstigt rör framför förarplatsen har inte sett något sådant på någon buss :)