SL H23, H24, H30 i Hornsberg 1974

Startat av Gunnar D, 08 maj 2014, 20:34:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

På rad står SL:s Capitoltyper i Hornsbergshallen i aug 1974.

Mvh Gunnar

LYR

Snygga fronter, tack Gunnar!
Får jag fresta med ett färskt bild-utlägg på vägfordonsmodeller...strax här intill?
/LYR

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 08 maj 2014, 20:34:12 PM
På rad står SL:s Capitoltyper i Hornsbergshallen i aug 1974.
Idel bekanta!
Vid denna tid, hade jag emellertid flyttat från Hornsberg, till Nybodahallen. Hade endast fem månader kvar vid SL, men det visste jag inte då.
Tack för en bra bild  :)

HJP

John

Stod dessa avstälda vid den tidpunkten??

Gunnar D

Citat från: John skrivet 10 maj 2014, 08:39:50 AM

Nej, de var trafikvagnar vad jag minns.

/Gunnar

Leyland

De främre vagnarna (som man ser numrena på) rullade ju i trafik till 1979 och 1977, men de var möjligen periodvis avställda i väntan på "bättre tider" (var det skulle ta vägen).

På 1970- och 1980 talet var det ju också förekommande vid de stora depåerna med "sommaravställningar".

Gunnar D

Citat från: John skrivet 10 maj 2014, 08:39:50 AM

En koll visar att åtminstone en av dessa kunde ses och dokumenteras i trafik senare samma eftermiddag. Ett rimligt antagande torde vara att samtliga var trafikvagnar vid detta tillfälle.

/Gunnar

Mr G

Vidrig fulskyltning på 5419. Med lite finess hade såna uppenbara estetiska missfoster kunnat undvikas. Om det inte fanns någon original H23-rulle i reservdelsförrådet, borde entalsrullen ha bytts också, eller om det är tiotalrullen som har rullen hämtad från någon gammal SJ-vagn.
吉先生

John

Kommerihåg att det stod hel del H23 avställda där i mitten av 70 talet men sen hörde jag om någon sen leverans av nya bussar då tog man alla dessa avställda H23 i trafik igen minns dom kom ut en efter en 5441 va väldigt skabbig gick bara ett par dar sen krockade man med den på Stora Essingen och blev avställd och skrotad  :(