Några udda SL-linjer på Första maj

Startat av Hasse L, 01 maj 2014, 16:38:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Vid större planerade hinder för innerstadens busslinjer brukar många delas i nord-/resp. sydliga eller öst-/resp. västliga varianter. Här kommer några bilder från idag.

55:ans norra del kördes Hjorthagen - Östra station.

I öster kördes linje 62 Storängsbotten - Nybroplan och ersatte därefter linje 65 till Skeppsholmen.

Linje 69 från Tomteboda fortsatte från Odenplan till Roslagstull i stället för linje 53.

Och så en bonusbild från Valborg:

P.Ek

Intressant, tack för bilderna! :)

Idag kunde man även (enligt sl.se) se linje 3 mot Karlbergs station samt linje 52 och 56 mot Cityterminalen, för att nämna några avvikelser.

Buzzlover

Sen går allt Gamla linje 48 på högtider?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Carl Eric

Citat från: Buzzlover skrivet 03 maj 2014, 10:26:38 AM
Sen går allt Gamla linje 48 på högtider?

Nej, linje 48 (S:t Eriksplan - Norra Begravningsplatsen) går enbart julafton, allhelgonadagen samt Mors dag (detta år; 25 maj)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Citat från: Carl Eric skrivet 03 maj 2014, 11:43:47 AM
Nej, linje 48 (S:t Eriksplan - Norra Begravningsplatsen) går enbart julafton, allhelgonadagen samt Mors dag (detta år; 25 maj)

Hette 48E tidigare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: P.Ek skrivet 01 maj 2014, 20:01:35 PM
Intressant, tack för bilderna! :)

Idag kunde man även (enligt sl.se) se linje 3 mot Karlbergs station samt linje 52 och 56 mot Cityterminalen, för att nämna några avvikelser.
Jo men,det stämmer.
"Lånar"tråden för att visa att det var så:

Inte ofta man ser 2 axliga vagnar köra ut här

En annan 52a på Klarabergsviadukten(Är inte 4705 en"Söderortsvagn"?)/Ulf

Mikael T Nilsson

Tack för era trevliga bildsvep!

Keolis 4705 är numera stationerad i innerstaden, Hornsberg eller Frihamnen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.