Keolis förslag på trafikförändringar!

Startat av at1981, 30 april 2014, 10:05:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Jag förmedlar härmed lite lektyr från Keolis ang. föreslagna trafikförändringar i Stockholms innerstad och ute på Lidingö!

Länk:
http://www.lidingo.se/lexportlet/binary/Trafikf%C3%B6r%C3%A4ndrin.pdf;jsessionid=A150D05A0F527F63871A2C9CACB060FB?id={FCFE-AE48-0CA2-B87A-DD13-A101}
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Karsten

Citat från: at1981 skrivet 30 april 2014, 10:05:57 AM
Hejsan!

Jag förmedlar härmed lite lektyr från Keolis ang. föreslagna trafikförändringar i Stockholms innerstad och ute på Lidingö!

Länk:
http://www.lidingo.se/lexportlet/binary/Trafikf%C3%B6r%C3%A4ndrin.pdf;jsessionid=A150D05A0F527F63871A2C9CACB060FB?id={FCFE-AE48-0CA2-B87A-DD13-A101}

Hmm, det städas upp en del på Lidingö vilket kan behövas. Däremot verkar det märkligt att köra 221 parallellt med tåget. Behovet Larsberg-Lidingö C finns så klart, men det vore i mina ögon bättre att köra 206 till Ropsten och låta 221 vända vid Lidingö C. Man ser även en del körningar parallellt med spårtrafik i innerstadslinjeförslaget.

Frågan är om det blir så här när man skapar VBP-avtal? Det är klart Keolis med avtalet på hand vill locka så många som möjligt att åka med deras bussar i stället för med tunnelbanan, men frågan är hur bra det är rent samhällsekonomiskt.

Ulf Berlin

"Utsänt till kommunstyrelsen 7 april 2015" ???
Skön kommentar ang linje 48 :-*
Hpl Sagavägen verkar ha försvunnit för linjerna mellan Lö C-Hersbyholm.../Ulf

P.Ek

På vilket sätt får linje 66 ändrad linjesträckning tro?

Kristofer

Citat från: P.Ek skrivet 01 maj 2014, 19:55:25 PM
På vilket sätt får linje 66 ändrad linjesträckning tro?
En extrasväng via Hornstull.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Nico

Att linje 202 försvinner ser jag som självklart. Har förvånat mig över den i många år. Likaså är jag inte direkt förvånad över att 212 upphör. Däremot (med tanke på att det i många andra fall är brist på linjenummer) begriper jag inte varför man inte inlemmar Lidingös linjer i Innerstaden, dvs. med tvåsiffriga linjenummer. Hela 80-serien är i princip tillgänglig (förstår inte riktigt vad Sjövägen egentligen ska med linjenummer till) är ju ledig och hade lämpat sig väl för det.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Karsten

Citat från: Nico skrivet 02 maj 2014, 17:26:23 PM
Att linje 202 försvinner ser jag som självklart. Har förvånat mig över den i många år. Likaså är jag inte direkt förvånad över att 212 upphör. Däremot (med tanke på att det i många andra fall är brist på linjenummer) begriper jag inte varför man inte inlemmar Lidingös linjer i Innerstaden, dvs. med tvåsiffriga linjenummer. Hela 80-serien är i princip tillgänglig (förstår inte riktigt vad Sjövägen egentligen ska med linjenummer till) är ju ledig och hade lämpat sig väl för det.

Det förslaget lämnade "en annan operatör" in i samband med E22. Att få loss 200-serien skulle vara mycket värt eftersom 500- och 600-serierna i stort sett är överfulla.