E21: SS behåller Spårväg City och vinner Lidingöbanan

Startat av Ersa, 29 april 2014, 23:54:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

ichessy

Som "vanligt" var det de billigaste anbudet som vann ;D. Känns väldigt bekant tidigare från en annan upphandling  ::)
Software Developer

Andreas91

Citat från: ichessy skrivet 06 maj 2014, 09:49:52 AM
Som "vanligt" var det de billigaste anbudet som vann ;D. Känns väldigt bekant tidigare från en annan upphandling  ::)

Är det inte SS som kör 7:an redan idag? Jag har inte upplevt något direkt bekymmer alls med dagens trafik, så jag kan tycka det bara är bra att de vann upphandlingen. Här kanske man kan få något riktigt bra för priset.

Nu väntar jag med spänning på att banbyggarna någon gång sätter spadarna i marken och börjar bygga ut spårvägen. Behovet finns - det råder det ingen som helst tvekan om.

ichessy

Citat från: Ahttp://www.omnibuss.se/forum/Smileys/classic/sad.gifndreas91 skrivet 06 maj 2014, 10:34:03 AM
Är det inte SS som kör 7:an redan idag? Jag har inte upplevt något direkt bekymmer alls med dagens trafik, så jag kan tycka det bara är bra att de vann upphandlingen. Här kanske man kan få något riktigt bra för priset.

Nu väntar jag med spänning på att banbyggarna någon gång sätter spadarna i marken och börjar bygga ut spårvägen. Behovet finns - det råder det ingen som helst tvekan om.

Vet inte om det är SS som kör linje 7? Men Lidingöbanans bussersättning körs av Arriva idag. Det är oftast att man vill ha det bästa för det billigaste priset står det i Jnytt
http://www.jnytt.se/vad-handlar-upphandlingen-av-busstrafiken-egentligen-om

Stockholm Spårvägar har jag ingenting emot att de tar över Lidingöbanan. De kommer tack vare detta kanske kunna behålla musietrafiken.
Software Developer

Staffan Sävenfjord

Citat från: ichessy skrivet 06 maj 2014, 10:47:19 AM
Vet inte om det är SS som kör linje 7? Men Lidingöbanans bussersättning körs av Arriva idag. Det börjar bli en tradition att det lägsta anbudet vinner och "politikerna" säger att det ska vara samma kvalite eller bättre, vilket som de lovat när Arriva skulle ta över (och även jag trodde på), men blev helt tvärtom i Norrort, än de sa i ABC hösten 2011 :( .

Jo, SS kör linje 7 redan i dag. Du kanske kan ta reda på lite grundläggande fakta innan du skriver att "billigaste anbud alltid vinner". I det här fallet är det en ren förolämpning mot nuvarande trafikutövare att skriva så. Upphandlingen av ersättningstrafiken på Lidingö och Norrort har ju inget med detta att göra. Det har dessutom diskuterats i en mängd andra trådar och finns ingen anledning att kapa den här tråden för att diskutera detta.