Det är snett i Tokstan [Bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 29 april 2014, 19:49:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Lite bilder från dagen.. :)

Nobina 5158 där skyltskåpet hamnat lite på sniskan. Denna (pga skyltskåpet) och en annan var målet att fotografera idag, så jag får känna mig nöjd.

Andra målet var att få 7693 på bild med systemkameran, även detta lyckades, så får känna mig nöjd.

Nobina 5156. Busschauffören hälsar inte, utan vill bara inte bli fotograferad (ofta möter man såna i Södertälje som kollar surt på en, därför fotar jag inte bussar så mycket längre).

Efter ett varv till Lina Hage var buss tillbaka, men denna gång med en annan chaufför.

I väntan på bussen till stan passerade denna (Nobina 5153) åt andra hållet.

De va en del av dagens fångst, ska försöka fixa i ordning min sida om Busstrafiken i Södertälje med lite bilder där resten från dagen laddas upp.
//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bjorkm

Trevliga bilder från Tokstan.

7693 är en mycket fin buss måste jag säga. Hoppas det blir fler av den i framtiden.

Joakim Wahlberg

Citat från: Bjorkm skrivet 29 april 2014, 20:20:18 PM
Trevliga bilder från Tokstan.

7693 är en mycket fin buss måste jag säga. Hoppas det blir fler av den i framtiden.
Tack så mycket! Ja, jag gillar också Citywide, dem är otroligt snygga, särskilt i korta varianten. Brukar rulla runt några såna demobussar vid skolan när man är ute och backar, men tyvärr inte hunnit fota nån sån ännu.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Jona

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 29 april 2014, 19:49:00 PM
Nobina 5156. Busschauffören hälsar inte, utan vill bara inte bli fotograferad (ofta möter man såna i Södertälje som kollar surt på en, därför fotar jag inte bussar så mycket längre).

Först tack för mycket intressant och sevärt bildsvep.

Nu om det du skrev!
Det där känner man igen, 90% bryr sig inte eller vinkar och är trevliga, medan någon få drar ner solgardinen osv. Någon få stannar och skäller ut en.
Men oftast så går det och prata med dom inte alltid dock.
I Umeå senast var det 4 st på några timmar som stannade öppnade dörr/fönster och frågade vad man gjorde.
Dom flesta var inte nöjd och sur, vissa babblar om det är olagligt och fota och andra sa dom inte ville vara med på bild!

Dom flesta tog inga längre diskussioner utan åkte vidare sur och tyckte jag skulle skaffa tillstånd. En kille tog sig tid för en längre förklaring och han åkte vidare besviken efter han förstod det inte var olagligt och fota, men han uppskattade det inte.
Den 4 föraren frågade arg vad jag gjorde och han inte ville vara med på bild. Då sa jag att du vill göra ditt jobb och jag vill utöva min hobby, därför brukar jag, men nu talar jag bara för mig, därför brukar jag alltid som en tjänst till alla er som vill jobba och inte vara fotomodeller lägga oskärpa i erat ansikte när jag redigerade bilden så ingen ska se vem som kör.
Då blev han glad och började prata snällt och tyckte jag hade sund inställning och han önskade att fler kunde vara så omtänksam.

Hann tackade glatt för visad hänsyn och att jag lovade och lite försiktigt sudda ansiktet på min bild och åkte vidare.
Han vinkade artigt när han for och några minuter senare när han passerade i linje och inte tomkörning så log han och vinkade.

Så fortsätt och fota du, även om det är jobbigt. Gillar verkligen dina miljöbilder i detta svep och det andra från samma plats.
Dags och planera en resa hit om sådär 2 - 5 år eller så ser jag.

/Jona
MVH Filosofen Jona

AdmirT

Citat från: Jona skrivet 29 april 2014, 23:11:04 PM
Först tack för mycket intressant och sevärt bildsvep.

Nu om det du skrev!
Det där känner man igen, 90% bryr sig inte eller vinkar och är trevliga, medan någon få drar ner solgardinen osv. Någon få stannar och skäller ut en.

Så fortsätt och fota du, även om det är jobbigt. Gillar verkligen dina miljöbilder i detta svep och det andra från samma plats.
Dags och planera en resa hit om sådär 2 - 5 år eller så ser jag.

/Jona

Instämmer helt med föregående talare.. Fortsätt fota och bry dig inte alls! Du tar så trevliga miljöbilder och de uppskattas verkligen på forumet :) Dessutom så känner jag mig igen nu när jag var i Umeå som Jona säger.. Många skällde ut mig med och frågade vad jag gjorde och skymde sitt ansikte, men jag förklarade och förklarade men det hjälpte föga. Inte nog med det, i fredags när jag var i Sthlm och vid Danderyds sjukhus kom en förare och parkerade intill mig och var så aggressiv att han försökte ta tag i min kamera och började slita och dra i min jacka när jag försvarade mig medan han blockerade all trafik och det var det värsta jag varit med om hittills. Han frågade om vilken hemsida jag la upp bilderna på och vad jag heter men jag blev så arg att jag varken sa det ena eller det andra. Istället ringde jag Arriva i Täby som tog tag i denna förare efter att ha pratat med själva enhetschefen på depån och han var helt på min sida. Dessutom hade jag vittnen som var andra chaufförer som lovade stötta mig. Den sista idioten på denna planet är ännu inte född, men denne ska inte få hindra dig att göra det du älskar - fota bussar och utföra din hobby. Det var det jag ville ha sagt..

Ser fram emot fler trevliga bilder från dig! :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Mattias Petersson

Tag i min kamera och började slita och dra i min jacka där har det gått för långt tycker jag så gör man inte  :(
Har väl hänt mig med dom blir sura på mig jag fotar bussar har dom sagt man ska ha till stånd fota sen var den en förare hos Bergkvarabuss på linje 250 han stannade skällde ut mig han skulle ta min kamera slå den på mig, Men nu har det varit rätt lugnt gäller med sura bussförare bra tag nu.

Som sagt fort sätt fota strunta i dom helt enkelt  :)
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/