Huvudmeny

Nobina 7927

Startat av Fredde, 28 april 2014, 18:21:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Nobina 7927 hos Volvo, Huddinge 2014-04-28.

Brollan

Vart ska den? Skaraborg?
Är det fler på G?

Walter

Lär väll några till. Minst 2 då denna har löpnummer 3 i beställningen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Carl Eric

Skaraborg stämmer, och de ska få ett helt gäng bussar! (minns inte exakt antal)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

joham83

5 st totalt, 7925-7929

John P

Nya 9700 är riktigt snygg, fast bussen ser kanske lite naken ut i den nya VT- designen.... Någon mer dekor eller varför inte en stor logga längst bak hade kanske varit snygg, sedan är det ju bra mycket snyggare med Västtrafikslogga i färg och även Nobina- loggan borde förstås finnas med i fronten och även den i färg...
Undrar om det förutom dessa nya Volvo-bussar och bättre begagnade Scania och Volvo från Dalarna även kommer Volvo från Värmland. Det rullar ju bara ett par år gamla Volvo 9700 i Värmland i 76XX-serien .
Någon som vet något om deras framtida öden ?
(För i Värmland skulle det väl bara bli lågentrébussar i det nya avtalet ?)
Undrar också om det  på 1 Express Skövde-Karlsborg blir bussar med toalett och normalgolv på samtliga avgångar eller blir det planenligt lågentré på en del omlopp som det är i nuläget ?
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Bernt Talbrant

Citat från: John P skrivet 30 april 2014, 23:13:59 PM
Nya 9700 är riktigt snygg, fast bussen ser kanske lite naken ut i den nya VT- designen.... Någon mer dekor eller varför inte en stor logga längst bak hade kanske varit snygg, sedan är det ju bra mycket snyggare med Västtrafikslogga i färg och även Nobina- loggan borde förstås finnas med i fronten och även den i färg...
Undrar om det förutom dessa nya Volvo-bussar och bättre begagnade Scania och Volvo från Dalarna även kommer Volvo från Värmland. Det rullar ju bara ett par år gamla Volvo 9700 i Värmland i 76XX-serien .
Någon som vet något om deras framtida öden ?
(För i Värmland skulle det väl bara bli lågentrébussar i det nya avtalet ?)
Undrar också om det  på 1 Express Skövde-Karlsborg blir bussar med toalett och normalgolv på samtliga avgångar eller blir det planenligt lågentré på en del omlopp som det är i nuläget ?

Jag instämmer i att den nya Västtrafik-designen inte är så kul - det blir lite väl mycket blått och så dessutom bara en vit logga.

En kommentar till sista frågan (som jag inte vet svaret på): Express 1 kommer att försvinna Skövde-Karlsborg och ersättas av linje 400 och nya 401.

Fredde

Nobina 7926 hos Volvo, Huddinge 2014-05-02.