Ovanlig syn i huvudstaden!

Startat av at1981, 28 april 2014, 13:58:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Jag förmedlar härmed en bild på buss 3 (Vagn 5382) och buss 70 (Vagn 5322) som sökt sig till Norra stationsgatan 69! Hoppas passagerarna uppskattade denna ovanliga slutdestionaton eftersom alla passagerarna blev utslängda från resp. buss!

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Buzzlover

Finns det någon anledning varför detta hände? Känns ganska komiskt när två bussar med massor av passagerare bara slänger av dom  ;D
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Björn Forslund

Buss 1 har väl pajat och blockerar vägen för bl a buss 2. Ingen större idé att sitta kvar ombord isåfall. Att passagerarna skulle blivit utslängda var nog lite väl drastiskt uttryckt.

HJP

Citat från: at1981 skrivet 28 april 2014, 13:58:35 PM
Hoppas passagerarna uppskattade denna ovanliga slutdestionaton eftersom alla passagerarna blev utslängda från resp. buss!

Citat från: Buzzlover skrivet 28 april 2014, 14:29:40 PM
Finns det någon anledning varför detta hände? Känns ganska komiskt när två bussar med massor av passagerare bara slänger av dom  ;D
var det möjligen så, att passagerarna ombads att stiga av, eller blev de avslängda?

HJP

sonjaanders

Det här ser inte allt för roligt ut. Tur att det var soligt!

at1981

Hejsan!

Buss 70 fick vända och köra ut på E4/E20 medan buss 3 fortsatte rakt fram mot Norrtull men det tog sin lilla tid eftersom det är en arbetsplats som var i vägen.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

HobAnton

Detta hände för att vagn 5385 havererade på Solnabron i riktning mot Solna. Bussarna lades således om via Norra stationsgatan-Tomtebodavägen för vidare färd mot Karolinska respektive Frösunda. Dock hamnade dessa två bussar lite tokigt. Som tur var kunde snälla vägarbetare släppa förbi dessa två bussar igenom arbetsplatsområdet.