Skrämde folk på bussen med en Tunnbrödrule mannen dömd till vård

Startat av eldani, 24 april 2014, 12:37:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

I somras hotade mannen en busschaufför med stryk när han nekades en gratisresa till Hallstavik. När han ombads att kliva av kastade han en medhavd tunnbrödsrulle mot bussen.
http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2464698-tunnbrodsmannen-domd-till-vard

Kurra-Gurra

Givetvis blev vederbörande dömd till "vård", något annat hade kunnat vara kränkande.   >:(
Nästa gång nån störig j***l bråkar med mig eller mina passagerare kan det kanske vara läge att svinga brandsläckaren i bakhuvudet på honom? Så kan jag också dömas till "vård"  ::)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kurra-Gurra skrivet 24 april 2014, 12:59:32 PM
Givetvis blev vederbörande dömd till "vård", något annat hade kunnat vara kränkande.   >:(
Nästa gång nån störig j***l bråkar med mig eller mina passagerare kan det kanske vara läge att svinga brandsläckaren i bakhuvudet på honom? Så kan jag också dömas till "vård"  ::)

Och vad får dig att tro att sluten vård på mentalsjukhus i minst ett år och sedan på obestämd tid skulle vara bättre än att sitta i tio månader i fängelse? För att bli dömd till vård i stället för fängelse måste du ha diagnostiserade allvarliga psykiska problem. Jag antar att du inte har det.

Kurra-Gurra

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 april 2014, 14:08:48 PM
Och vad får dig att tro att sluten vård på mentalsjukhus i minst ett år och sedan på obestämd tid skulle vara bättre än att sitta i tio månader i fängelse? För att bli dömd till vård i stället för fängelse måste du ha diagnostiserade allvarliga psykiska problem. Jag antar att du inte har det.
Ja, fast om du slutar att gripa påståenden rakt ur luften, och istället läser artikeln som postades, så står det klart och tydligt att " En 50-årig man har svårt med impulskontrollen. Nu har han dömts till vård efter att ha riktat grova hot mot poliser och en busschaufför.
Han har dömts till skyddstillsyn och vård på behandlingshem[sic!] i minst ett år för en lång rad olika brott, bland annat olaga hot och grov stöld. [...]I domen framgår att 50-åringen missbrukar droger och att han har psykiska problem med ADHD
d.v.s ingenting om något mentalsjukhus, utan ett behandlingshem (öppenvård) ADHD är inget allvarligt psykiskt problem, tvärtom, de flesta ADHD-passagerarna brukar nöja sig med att riva ner nån gardin på sin höjd. Min kollega som utsattes för denne man har fortfarande svårt att bearbeta och tala om det som hände. Men det är väl sådant som skötsamma människor får ta enligt dig, så att allt j***a slödder och patrask ska få hållas?  >:(