Annandag expressbuss i Jönköping, del 3 (av 6)

Startat av Staffan Sävenfjord, 22 april 2014, 22:54:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

15.20 avgick Swebus linje 832 mot Malmö.

Förstärkningsvagn var denna dubbeldäckare från Alternativ Trafik i Bjuv. Vid ratten en inte helt okänd bussnackare som kunde berätta att han haft full buss när han förstärkt 832 från Malmö till Jönköping tidigare på dagen. Nu var det mer måttliga 20 passagerare och bussen skulle bara gå till Helsingborg.

15.20 avgick också Bus4You till Stockholm.

15.25 avgick Swebus linje 830 mot Göteborg med ordinarie buss och två förstärkningsbussar.

Nordia Buss svarade för ena förstärkningen med denna Swebus-lackade buss, som köptes ny 2011.

Smålandsbussen körde den andra förstärkningen.

15.25 avgick också Nettbuss Express linje 500 till Göteborg, körd av BK Buss.

15.45 skulle Nettbuss Express linje 500 mot Stockholm ha avgått.
Denna var dock 35 minuter försenad. Det var den största förseningen jag noterade av alla bussar i går. Bussen kördes av Stångåbuss.

16.00 avgick linje 830 direkt till Stockholm
Den utgjordes av en buss tillhörig Jensen Buss i Särna-Malung men lackerad i Swebus färger:

Mer kommer...

groenis

XUP222 var en snabb rackare först 15:20 mot Malmö för att sedan gå 16:00 mot Stockholm.

Den kom som dubblett i den fina fotoserien från Jönköping, kul att se vår nya buss hamnade på bild DUN 340.

/Lennart

Staffan Sävenfjord

Citat från: groenis skrivet 23 april 2014, 02:24:02 AM
XUP222 var en snabb rackare först 15:20 mot Malmö för att sedan gå 16:00 mot Stockholm.

/Lennart

Det blev fel bild på linje 832 men jag har nu rättat och satt in rätt bild. Jag har också justerat i texten om Nordia-bussen. Det är inte denna som har Norge-förflutet utan den köptes ny 2011.

groenis

Det är lätt att något fel smyger in ibland vi är bara mänskliga.

/Lennart