Halv flaggdag i Jönköping

Startat av Ted Selander, 20 april 2014, 18:25:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Det är många allmänna flaggdagar nu på våren. Keolis i Jönköping kunde bara mönstra en handfull svenska flaggor denna påskdag. Det flaggades endast på stomlinjerna 1-3, och som bäst med en flagga. Påfyllning av förrådet torde stå på programmet.

Så här såg det ut vid Råslätt ute i det fria. 1560 har ankommit som linje 1, och ska så småningom avgå som linje 3, men det förstod inte skyltsystemet riktigt idag. Själva ändhållplatsen ligger under jord.

J0han

Trevligt med 2+2+2+2, att man inte beställde in det på Stockholm Citys nya bussar tycker jag är väldigt märkligt..

Lars-Håkan_E

Citat från: Johan Ek skrivet 20 april 2014, 18:52:29 PM
Trevligt med 2+2+2+2, att man inte beställde in det på Stockholm Citys nya bussar tycker jag är väldigt märkligt..

Det är knappast aktuellt med tanke på att man låste det bakersta dörrparet på de inflyttade Neoplanbussarna, ex Jönköping, detta p,ga förarkrav.

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 20 april 2014, 22:55:01 PM
Det är knappast aktuellt med tanke på att man låste det bakersta dörrparet på de inflyttade Neoplanbussarna, ex Jönköping, detta p,ga förarkrav.

Larvigt, vad var man rädd för, att det skulle gått snabbare med avstigning?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Säkerhetsskäl vid hållplatser som inte medger att hela bussen kommer in till kanstenen rakt.

Bussfanatikern

Om dörrarrangemanget 2+2+2+1 på Scania OmniCity fungerar i innerstan så borde även 2+2+2+2 göra det. Bussen blir ju inte längre men däremot så blir det färre säten och alla hållplatserna längs stomlinjerna måste ju också vara anpassade för såna bussar.
Neoplanerna rullade ju i Söderort och i Södertörn och där var det inte alla hållplatser som var det..

5783

Citat från: Johan Ek skrivet 20 april 2014, 18:52:29 PM

Ja det är sorgligt att SL inte kan vill köpa in stadsbussar som underlättar snabb avstigning. Kanske Jönköpings tjänstemän kan börja hos SLL. ;D

I augusti åker jag till Berlin. Det ska bli mycket intressant att se om BVGs nya CityWide LF har kommit i trafik.

HJP

Citat från: Ted S skrivet 20 april 2014, 18:25:53 PM
Det är många allmänna flaggdagar nu på våren. Keolis i Jönköping kunde bara mönstra en handfull svenska flaggor denna påskdag. Det flaggades endast på stomlinjerna 1-3, och som bäst med en flagga. Påfyllning av förrådet torde stå på programmet.
Men på Blockhusudden i Stockholm, var det "hel flaggdag"....

....Denna SL-vagn 7523, hade flaggor på båda sidorna, 20 april 2014  :)

HJP

Bussmicke

Citat från: Daniel S skrivet 23 april 2014, 09:10:40 AM
Ja det är sorgligt att SL inte kan vill köpa in stadsbussar som underlättar snabb avstigning. Kanske Jönköpings tjänstemän kan börja hos SLL. ;D

I augusti åker jag till Berlin. Det ska bli mycket intressant att se om BVGs nya CityWide LF har kommit i trafik.

Ta Mycket bilder
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.