Avställta bussar hos Öresundsterminalen i Malmö.

Startat av Mattias Petersson, 17 april 2014, 21:56:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Petersson

Här står Lunds gamla stadsbussar ner Bergkvarabuss körde där.

Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

goranbuss

Många bussar & fina också. Har varit i den terminalen, finns nästan ingen där (bara när det kommer någon buss)

groenis

Vart ska alla dessa vagnar?
Ska de säljas vidare med tanke på att de var många gasbussar?

/Lennart

mittlinje

Lennart, Mattias kanske har svar på frågan eftersom han troligen kan se in i framtiden? Bilderna är daterade 27 april 2014 och inlägget är från den 17 april 2014. Härligt med framtidsvisioner - tillbaka till framtiden   :)

Glad Påsk till er alla.....

Ulf Berlin

Om du ändrar datumet på bilderna så minskar senare förundringar.../Ulf

Mattias Petersson

Ska vara den 17 April fotade där igår inte 27 April.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

P.Ek

Tänk om man kunde lacka om dessa till SL-rött och skicka till innerstan i höst, så man kan se annat än bara MAN. :)

goranbuss

Citat från: P.Ek skrivet 20 april 2014, 15:01:16 PM
Tänk om man kunde lacka om dessa till SL-rött och skicka till innerstan i höst, så man kan se annat än bara MAN. :)
Det skulle bli fint  :) , Men Ciatro är opålitlig buss modell

Bussmicke

Citat från: P.Ek skrivet 20 april 2014, 15:01:16 PM
Finns tillräckligt med Tyska bussar.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mittlinje

Själv tycker jag tvärtom - för lite tyska bussar, men för många gnällspikar. Vi måste acceptera att den svenska industrin inte uppfyller alla kriterier längre inom fordonsbranschen.

goranbuss

Citat från: mittlinje skrivet 21 april 2014, 10:29:26 AM
Själv tycker jag tvärtom - för lite tyska bussar, men för många gnällspikar. Vi måste acceptera att den svenska industrin inte uppfyller alla kriterier längre inom fordonsbranschen.
Det är sant  :) , Men det finns inte så många Buss tillverkare som är  i Europa, t.ex Volvo, Scania , VDL, VanHool ,MAN, Mercedes. Min personliga favorit är MAN ledbuss och Scania CityWide
Kanske vi på forumet kan starta en Buss märke  8)

Ersa

Citat från: mittlinje skrivet 21 april 2014, 10:29:26 AM

Det där uttalandet sticker säkert rejält i ögonen på många nationalister/traditionalister, men jag har full förståelse för det
Så länge våra (än så länge) svenska tillverkare prioriterar lastbilarna men struntar i sina bussars kvalitet, och framförallt eftermarknaden, så förtjänar man ingen stor kundmarknad heller.