Huvudmeny

Fullt i Slussen

Startat av Camilla, 17 april 2014, 21:00:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Keolis tycker att det snart är fullt i Slussen och SL säger att det inte känner till det problemet.
http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/Keolis-Slussen-klarar-inte-mer/

goranbuss

Citat från: Camilla skrivet 17 april 2014, 21:00:40 PM
Keolis tycker att det snart är fullt i Slussen och SL säger att det inte känner till det problemet.
http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/Keolis-Slussen-klarar-inte-mer/
Haha såklart SL känner inte till promblet, de har inte sett själva promblet . OnT Jag var i slussen förra veckan det kändes inte så fullt, det är normal fullt i terminalen

homer

Citat från: mrxgbus skrivet 17 april 2014, 21:21:22 PM
Haha såklart SL känner inte till promblet, de har inte det. OnT Jag var i slussen förra veckan det kändes inte så fullt, det är normal fullt i terminalen

Va du där mitt i natten eller? Terminalen är inte bara full den är överfull

goranbuss

Citat från: homer skrivet 17 april 2014, 21:40:05 PM
Va du där mitt i natten eller? Terminalen är inte bara full den är överfull
Ja det var på natten runt kl. 23.00 Skulle ta bussbilder, men alla blev dåliga  :-\

Björn Lövdahl

Citat från: mrxgbus skrivet 17 april 2014, 21:42:34 PM
Ja det var på natten runt kl. 23.00 Skulle ta bussbilder, men alla blev dåliga  :-\

Ja då säger det sig själv att det inte är fullt! På dagtid, framförallt i rusningen är det ju knökfullt!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Lars-Håkan_E

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 april 2014, 21:44:46 PM
Ja då säger det sig själv att det inte är fullt! På dagtid, framförallt i rusningen är det ju knökfullt!

Suck ja...

Detta problem började ju redan för mer än 10 år sedan med långa köer in till Slussen i rusningen, idag ligger man långt över den praktiska maxkapaciteten.

Nico

När det är en presstalesperson uttalar sig så händer det tyvärr inte alltför sällan att det blir fel då de är väldigt dåligt pålästa om det de ska uttala sig om. Detta då trots att de ju själva oftast saknar egen kunskap på området, men det verkar en del av dem inte bry sig om.

Att som Jesper Pettersson (i alla fall enligt artikeln) hävda att Trafikförvaltningen (SL) inte känner till Slussenterminalens kapacitetsbrister handlar snarare om att just han i så fall inte har sen susning om det hela (och/eller inte har brytt sig om att kolla upp saken innan)... även om jag har svårt att tro också det då frågan som sagt inte är ny.

Kapacitetsproblemen på Slussenterminalen har stötts och blötts ett antal gånger inom organisationen så SL som organisation torde vara mycket väl medvetna om det hela.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Emem

Mer om detta i dagens Dagens Nyheter Stockholmsdelen

goranbuss

Citat från: Emem skrivet 24 april 2014, 09:01:36 AM
Mer om detta i dagens Dagens Nyheter Stockholmsdelen
Länk tack  :)

Andreas91

Citat från: mrxgbus skrivet 24 april 2014, 11:45:05 AM
Länk tack  :)

Står om Slussenbekymmret i pappersutgåvan. Har inte sett artikeln på nätet än.