S516HD i körning för Nettbuss Express

Startat av Staffan Sävenfjord, 16 april 2014, 21:16:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Stångåbuss i Linköping körde i dag Stockholm (Uppsala?)-Göteborg med en S516HD. Bussen avgick 14.45 från Borås.

Martin Maltkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 april 2014, 21:16:04 PM
Stångåbuss i Linköping körde i dag Stockholm (Uppsala?)-Göteborg med en S516HD. Bussen avgick 14.45 från Borås.

Riktigt smakfull buss må jag säga och lackeringen gör det inte direkt sämre  :D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

goranbuss

Riktigt smakfull buss må jag säga och lackeringen gör det inte direkt sämre  :D
[/quote]
Men de kostar ganska mycket med en SETRA-buss men det är Tysk Kvalité. Vem gillar inte det  8)

Ersa

Citat från: mrxgbus skrivet 17 april 2014, 02:11:44 AM
Men de kostar ganska mycket med en SETRA-buss men det är Tysk Kvalité. Vem gillar inte det  8)

Nej, helhetsmässigt är de inte dyrare än de flesta andra märken.

goranbuss

Nej, helhetsmässigt är de inte dyrare än de flesta andra märken.
[/quote]
Vilka märken då? :o Jag läste på någon tråd här att det kostar runt 4,5-7-5 miljoner kr  ::)
//Mrxgbus

Johan Hansson

Alla Nettbuss express och Bus4you bussar har Cityterminalen i Stockholm som slutstation.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 17 april 2014, 07:58:39 AM
Alla Nettbuss express och Bus4you bussar har Cityterminalen i Stockholm som slutstation.

... och utgångsstation?

Detta är alltså ändrat för inte alltför länge sedan eftersom vissa av dessa bussar tidigare utgick från Uppsala.

Martin Maltkvist

Citat från: mrxgbus skrivet 17 april 2014, 07:29:19 AM
Vilka märken då? :o Jag läste på någon tråd här att det kostar runt 4,5-7-5 miljoner kr  ::)
//Mrxgbus
En standardutrustad 516HD ligger på 3,2 miljoner,  motsvarande HDH 3,9 och för en 431:a får man ge drygt 4,8.

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 april 2014, 21:16:04 PM

Aha, så det finns en till :)
Man har en till, 622 TLX757, också
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 april 2014, 08:54:56 AM
... och utgångsstation?

Detta är alltså ändrat för inte alltför länge sedan eftersom vissa av dessa bussar tidigare utgick från Uppsala.

Uppsala verkar man ha backat ut från (inte ordagrant), utan att gå ut med några nyheter om det.
Inget om Uppsala finns numera sökbart i resebokaren eller i den senaste tidtabellen.

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 17 april 2014, 10:49:38 AM
En standardutrustad 516HD ligger på 3,2 miljoner,  motsvarande HDH 3,9 och för en 431:a får man ge drygt 4,8.

Och de motsvarande turist- och beställningsvagnarna som bl.a Volvo och Scania kan erbjuda idag torde ju inte vara så extremt mycket billigare än så.

Björn Lövdahl

Citat från: Ersa skrivet 17 april 2014, 12:35:39 PM
Uppsala verkar man ha backat ut från (inte ordagrant), utan att gå ut med några nyheter om det.
Inget om Uppsala finns numera sökbart i resebokaren eller i den senaste tidtabellen.

Denna ändringen gjordes under november månad om jag inte minns fel
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 april 2014, 19:59:35 PM
Denna ändringen gjordes under november månad om jag inte minns fel

Så var har man depån numera? Och måste Uppsalaförarna pendla med egen bil in mot Stockholm numera?

Björn Lövdahl

Citat från: Ersa skrivet 17 april 2014, 20:09:50 PM
Så var har man depån numera? Och måste Uppsalaförarna pendla med egen bil in mot Stockholm numera?

Westin i Bromma
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se