Huvudmeny

Era buss berättelser

Startat av goranbuss, 16 april 2014, 17:52:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

goranbuss

Hej,
Skriv era roliga/dumma/tråkiga  berättlse om buss
Jag har 2 stycken
Den första lite dumt men:
Jag gick på en buss och den skulle till Jakobsberg, Ingen tryckte på STOP-Knappen. Chauffören trodde att det var ingen på bussen. Så han åkte till Garaget, haha ni skulle ha sett hans ansikte  ;D ;D ;D

Min andra den är lite rolig och dumt

Jag var på en semster i Spanien i Costa Brava, Det fanns en kille sa att han är jätte stark och sånt skitsnack. Vi var i Danmark tror jag. Då blev det en smäll i bussen och börja komma lite rök från motoren. Vem tror ni sprang av först? Det var en Killen haha. Men sen åkte vi en ganska Ny Neoplan starliner (åkte en Neoplan från 2003)

Berätta era berättelser  8) PS. Jag är en kratta på att skriva, men det går nog att förstå?
//Mrxgbus

Tommy E

En eftermiddag för några år sedan hände det en rolig sak när jag skulle åka hem från skolan. Jag hade precis hade satt mig i bussen vid Brommaplan, och utanför bussen höll några yngre killar på och småbråkade. En av dem sparkade i luften, vilket resulterade i att hans sko flög upp i en båge och landade på bussens tak! Han kunde inte göra mycket mer än att storögt se på när bussen avgick med hans sko på taket. ;D Det verkade inte som om föraren hade märkt något, men bland passagerarna rådde en viss munterhet. :P Vid Nockebybron åkte skon av, och vad som hände med den sedan vet jag inte.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

goranbuss

Citat från: Tommy E skrivet 16 april 2014, 21:46:32 PM
En eftermiddag för några år sedan hände det en rolig sak när jag skulle åka hem från skolan. Jag hade precis hade satt mig i bussen vid Brommaplan, och utanför bussen höll några yngre killar på och småbråkade. En av dem sparkade i luften, vilket resulterade i att hans sko flög upp i en båge och landade på bussens tak! Han kunde inte göra mycket mer än att storögt se på när bussen avgick med hans sko på taket. ;D Det verkade inte som om föraren hade märkt något, men bland passagerarna rådde en viss munterhet. :P Vid Nockebybron åkte skon av, och vad som hände med den sedan vet jag inte.
Haha  :)