I Borås i dag för åtta år sedan

Startat av Staffan Sävenfjord, 10 april 2014, 10:42:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

En lyxig extrabuss på linje 100 Göteborg-Borås.

Ulf Berlin

Konstigt att den"bara"blev 12 år(1997-2009)här hemma och nu verkar den finnas i Estland./Ulf

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 april 2014, 17:31:40 PM
Konstigt att den"bara"blev 12 år(1997-2009)här hemma och nu verkar den finnas i Estland./Ulf

Det fanns väl inga relevanta arbetsuppgifter för den i Sverige. En 12 år gammal turistbuss är inte särskilt användbar. Är den dessutom länsmålad så är det ju ännu svårare. Särskilt lämpad för att gå på linje 100 var ju inte heller denna buss. Men visst var det många som uppskattade dess höga komfort.

goranbuss

Är den bussen lyxig, ni måste skoja. Irizar är mest osköna bussen i Scania karosser

Staffan Sävenfjord

Citat från: mrxgbus skrivet 10 april 2014, 18:15:40 PM
Är den bussen lyxig, ni måste skoja. Irizar är mest osköna bussen i Scania karosser

Jag skrev inte att den var lyxig utan att den hade hög komfort. Som den intelligente läsaren då säkert förstod så jämförde jag med de bussar som normalt gick på linje 100 vid den tiden.

För övrigt tycker jag att Irizar är bra bussar.

Ulf Berlin

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 april 2014, 19:28:29 PM
Du skrev så i ditt första inlägg... ;)/Ulf

Jo, men då var jag ju ironisk. Som det brukar heta i sociala medier när man blir överbevisad om att man har fel.  ;D

Lars-Håkan_E

Bussen ifråga lär har varit ute ör någon olycka innan Staffan fångade den på bild, eftersom den är en -97:a bör den ha haft gamla fronten som ny, sedan bör det nog vara en K113 också.

Nackdelen med dessa i linjetrafik är den extremt höga trappen vid bakdörren som stupar rakt ner, det är många som råkat ut för olyckor där

S Svensson

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 10 april 2014, 19:54:42 PM
Bussen ifråga lär har varit ute ör någon olycka innan Staffan fångade den på bild, eftersom den är en -97:a bör den ha haft gamla fronten som ny, sedan bör det nog vara en K113 också.

Nackdelen med dessa i linjetrafik är den extremt höga trappen vid bakdörren som stupar rakt ner, det är många som råkat ut för olyckor där

Ursäkta. Var det inte så att de högbyggda Irizar hade denna front och den lågbyggda llinjevarianten hade en annan front,som med leverans 2003 fick i stort sett samma front. Vill minnas att BBX514 var ungefär lika Veolia 1400 (Connex).
Är det enbart en synvilla hos mig ?