Halvgamla bussar frågor

Startat av Stefan P, 09 april 2014, 17:54:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej 

Jag såg buss med regnr. FFL 060 i Morgongåva på väg att bli husbuss, var fanns den i sitt aktiva liv?

Såg även ELE 572 reg. på Kindbergs transport i Sala, aktivt liv?

Till sist såg en vit buss en Neoplan eller Man med regnr. SBS xxx, kan det vara en fd.Swebus Express?
Hade en skylt fönstret att den körde VL linje 461?

Till slut en gammal buss i från VL RCJ 367 från år 2000, drygt 14 år gammal.

mvh Stefan P

j-a

#1
ELE 572 fd Busslink 4265 och sedan Swebus/Nobina 2111 har under hela sin aktiva tid som godsbuss bott i dalarna,kom ny till Malung 1999 där den gick fram till 2006 då Swebus tog över trafiken i dalarna då  flyttades den till Ludvika,sista året som vanlig buss bodde den i Borlänge.
En ren gissning på den vita  :) kanske kan vara SBS 892 en 2 axlad Neoplan euroliner reggad på taxi Västerås.

zjbus

Citat från: Stefan P skrivet 09 april 2014, 17:54:24 PM
Hej 

Jag såg buss med regnr. FFL 060 i Morgongåva på väg att bli husbuss, var fanns den i sitt aktiva liv?


mvh Stefan P
www.svenskbusshistoria.se/go?id=17759

Stefan P

Hej

Bussen var Morgongåva var Värmlands lackerad, har Säffle bussen kört för Värmlandstrafik?
Vilka linjer?

mvh Stefan P

1896

FFL 060 känner jag igen, har sett den där på blocket, tror den har varit ute flera gånger.  :)

Jacob

ELE572 fotade jag i onsdags vid Fyris park i Uppsala.

SBS892 gick i UL-trafik under interimsavtalet. Det var Edlunds trafik som hade bussen då och den hade nummer 7704.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Walter

Citat från: Stefan P skrivet 09 april 2014, 17:54:24 PM
Hej 

Jag såg buss med regnr. FFL 060 i Morgongåva på väg att bli husbuss, var fanns den i sitt aktiva liv?

Såg även ELE 572 reg. på Kindbergs transport i Sala, aktivt liv?

Till sist såg en vit buss en Neoplan eller Man med regnr. SBS xxx, kan det vara en fd.Swebus Express?
Hade en skylt fönstret att den körde VL linje 461?

Till slut en gammal buss i från VL RCJ 367 från år 2000, drygt 14 år gammal.

mvh Stefan P

Varför inte använda SBH när du har kännedom om reg.nr?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!