Buss i Väst AB / Buss i Väst Trafik AB

Startat av Peter Öden, 07 april 2014, 16:17:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Har någon en aktuell fordonslista för de båda bolagen ??
Tacksam för bidrag om möjligt !

Mvh Peter Ö

Ingemar

Buss i Väst har väl aldrig kört någon trafik, och jag är osäker på om Buss i Väst trafik har någon verksamhet kvar? Härryda körs ju av Sandarna nu (nytt avtal), Karlskoga körs av Söne, det skulle väl i så fall vara KLT-avtal som har en depå kvar för BiVab-Trafik? Eller har jag missat några depåer?

MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

S Svensson

Buss i Väst AB med dotterbolag Buss i Väst Trafik AB har ett antal bussar kvar. Sedan kan det finnas några bussar som är reg på annat bolag ,men som också tillhör Buss i Väst AB.
Vad jag kan identifiera så finns det BiVT bussar i Eslöv med personal från Lysekils Busstrafik AB /eller bemaningsföretag)
Dessutom finns det bussar reg på BiV och BiVT som användes av Uddevalla Omnibustrafik AB och Erikstads Busstrafik AB.
Antalet fordon som går på resptive företag kan variera.
BiV bussar användes i Oskarhamn och Mönsterås och med personal från Lysekils Busstrafik AB.
Söne kan disponera enstaka BiVT bussar, möjligen tre styck med tjänst i Vetlanda och Ljusnarsberg. (fd VL210,211 och 236)
Avställda bussar kan finnas t ex 237.
Det finns företag i Stockholmsområdet som förvärvat resp skall sälja bussar åt BiV eller andelsföretag. De bör i vissa fall stått länge avställda. Möjligen redan utskeppade utan att bilregistret fått veta detta.