Strängnäs 2009 [bilder]

Startat av Muk, 06 april 2014, 14:58:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

KR-trafik 232

Busslink 2321

Busslink 3116

Busslink 2326

Busslink 1107

Anderssons Buss i Ilsbo [TUZ934]

Senor Svensson [CZY995]

Busslink 2343

Busslink 2341

Bussmupp

Trevligt, trevligt! Men...

Citat från: Muk skrivet 06 april 2014, 14:58:46 PM

Senor Svensson [CZY995]

du råkar inte ha en bild på dubbeldäckaren här bakom?

Muk

Citat från: Bussmupp skrivet 06 april 2014, 17:54:54 PM
Trevligt, trevligt! Men...

du råkar inte ha en bild på dubbeldäckaren här bakom?

Jag antar att du menar denna? Var det Setran till vänster du menade så finns den på min hemsida.

Lars-Håkan_E

Ja det var mkt skrothögar som gick mellan Södertälje Syd och Läggesta/Strängnäs/Eskilstuna den sommaren

Jag hade tyvärr "förmånen" att utnyttja dessa ett flertal ggr t/fr Läggesta denna sommar, men det var säkert billigt för beställaren

Bussmupp

Citat från: Muk skrivet 06 april 2014, 18:15:09 PM
Jag antar att du menar denna? Var det Setran till vänster du menade så finns den på min hemsida.

Visst var det den där jag undrade över. Såg faktiskt inte att det var två dubbeldäckare förrän nu. Men ja, det var den här. Tack för bilden.

Sundås

Citat från: Bussmupp skrivet 07 april 2014, 23:23:15 PM
Visst var det den där jag undrade över. Såg faktiskt inte att det var två dubbeldäckare förrän nu. Men ja, det var den här. Tack för bilden.

Visst är det denna som hamnade hos Lessebo GOIF sen? Tycker mig känna igen den..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niclas Rosenius

Citat från: Sundås skrivet 07 april 2014, 23:27:23 PM
Visst är det denna som hamnade hos Lessebo GOIF sen? Tycker mig känna igen den..

Visst, Oscar. Enligt SBH har den hamnat där.

Bussen i säg är ju inte så svår att ta miste på med tanke på lacksättningen. Den är fd tyska Kipferl´s Reisen och deras bussar brukade vara lackade på detta sätt.
   Den har en Scania-drivlina och inte en riktigt dubbeldäckare utan en Loungeliner, dvs en Spaceliner med en lounge mellan axlarna.

//Niclas