Buss fick utrymmas efter brand

Startat av eldani, 02 april 2014, 18:01:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

Bra att det inte blev några allvarliga personskador. Enligt Sveriges Radio var det en buss i SL-trafik, någon som vet vilken?

Ändring: Korrigerade felskrivning.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

eldani

Citat från: Tommy E skrivet 02 april 2014, 22:00:11 PM
Bra att inte blev några allvarliga personskador. Enligt Sveriges Radio var det en buss i SL-trafik, någon som vet vilken?

Ok då vet jag att det kan vara en  Nobina  buss som det är dom som har trafiken där. Som jag ska till Norrtälje i morron så ska jag kanske förbi där dom har bussar stående och hoppas att man kan se vilken buss som det gäler.

Ersa

En i 006x-serien var det, tyvärr. Har inte orkat bry mig om att ta reda på sista siffran.
Det är nog första gången en RME-driven buss tagit eld i trafikområdet.

Kurra-Gurra

J0han

eldani

Jag såg bussen och det är en av 006? den hade en stor presenning över bakdelen av bussen och sen hade den ett avspärrning band runt bussen. Det ser bara att det är bara bakdelen av bussen som är för störd för det är det som man ser utt utifrån. Men det kan var mycket som är förstört inne i bussen. Jag såg bussen när jag passerade med en buss på väg hem. För den står mått staket vid vägen 76 norrut från Norrtälje.

Buss-busen

ichessy

Citat från: Ersa skrivet 02 april 2014, 22:49:05 PM
En i 006x-serien var det, tyvärr. Har inte orkat bry mig om att ta reda på sista siffran.
Det är nog första gången en RME-driven buss tagit eld i trafikområdet.

När man såg röken på bilden trodde man att det var AC anäggningen som brann   ;D
Software Developer

eldani

Jag var till Norrtälje i onsdags och då stod den inte kvar vid staket vid vägen 76 norrut från Norrtälje. Dom kanske ska dom rusta upp den. När dom har haft bussar som har bruniet så har dom stot vid den platsen en bra stund innan dom skrotas.