Huvudmeny

Göstas Buss, Yttersjö

Startat av Fredde, 01 april 2014, 22:07:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Göstas Buss (Volvo 9900) hos Volvo, Huddinge 2014-04-01.

Fredde

Göstas Buss hos Volvo, Huddinge 2014-04-04.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fikman

håller med klart snygg buss trots att det är en Volvo

Ersa

Visst ser den bra ut, men jag skulle aldrig våga köpa en. Med tanke på dagens kvalitetsnivå på Volvos eftermarknad i övrigt vågar jag inte tänka på hur långa väntetiderna på de där sidorutorna kan vara!

Fikman

Citat från: Ersa skrivet 06 april 2014, 11:40:32 AM
Visst ser den bra ut, men jag skulle aldrig våga köpa en. Med tanke på dagens kvalitetsnivå på Volvos eftermarknad i övrigt vågar jag inte tänka på hur långa väntetiderna på de där sidorutorna kan vara!

Borde väll gå att beställa en "standard" sidoruta från glasmästeriet om oturen skulle vara framme,

Björn Ax

Är nog inte värre än andra busstillverkare. Känns som alla tillverkare nu för tiden inte tillverkar onödigt många reservdelar utan endast när dom behövs och då med en enorm väntetid. Allt för att spara pengar.

CW66

Då går man till andra firmor som håller på med glas - och får det snabbare, och kanske till och med billigare än orginalrutor - det är ju samma glas....