Huvudmeny

Miljövänligt!

Startat av Ingwar Åfeldt, 01 april 2014, 19:52:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

VW har nu börjat diskreta provkörningar av sin nya, helt milövänliga, "Folka". Bilen är enligt uppgift fjäderdriven! Jag lyckades fånga en av dem på bild för några dagar sedan. Jag beklagar den dåliga bildkvalitén, men det är en delförstoring av bilden som jag tog med min mobil. Under bakrutan syns uppdraget till motorn. Uppdragshandtaget fungerar som spoiler under körning och hjäper till att hålla fordonet på en stabil kurs.

M v h
Ingwar

HJP

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 01 april 2014, 19:52:58 PM
VW har nu börjat diskreta provkörningar av sin nya, helt milövänliga, "Folka". Bilen är enligt uppgift fjäderdriven! Jag lyckades fånga en av dem på bild för några dagar sedan. Jag beklagar den dåliga bildkvalitén, men det är en delförstoring av bilden som jag tog med min mobil. Under bakrutan syns uppdraget till motorn. Uppdragshandtaget fungerar som spoiler under körning och hjäper till att hålla fordonet på en stabil kurs.

M v h
Ingwar
Mycket intressant.
Jag har faktiskt hört talas om den bilen, men visste inte att den redan kunde ses i trafiken. Gissar att den geniala kostruktionen inte är världens bästa på motorvägen, men som stadsbil, lär den vara idealisk.

HJP

groenis

Skulle man inte göra den som hybrid eller gav upp den tanken och satsar på fjäderdrivet verk istället ;)

/Lennart