En stund i Varberg den 28 februari 2014 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 31 mars 2014, 22:53:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Rubricerade dag var jag i Varberg av andra orsaker än att fotografera bussar. Det hanns dock med ett litet stopp vid stationen strax före klockan 16 och då tog jag följande bilder - främst ville jag få någon bild på den "nygamla" stadsbussen 5680. Samtliga bussar utom den blå tillhör Nobina.

5680 på Västra Vallgatan.

5680 och 7116 vid stationen.

5680 ger sig av mot sjukhuset.

7463 på Engelbrektsgatan.

7462 på Västra Vallgatan.

7658 på Engelbrektsgatan.

Nettbuss 70383 på Västra Vallgatan.

7115 på Västra Vallgatan.

5680, 7130 och 7658 vid stationen.

7130 på Västra Vallgatan.

DEB

Vafalls, första gången trots mina många besök i Varberg jag ser en Västtrafiklackad buss i vanlig linjetrafik...! Är det något nytt eller tillräckligt ovanligt för att jag ska ha missat det?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bernt Talbrant

Citat från: DEB skrivet 31 mars 2014, 23:04:02 PM
Vafalls, första gången trots mina många besök i Varberg jag ser en Västtrafiklackad buss i vanlig linjetrafik...! Är det något nytt eller tillräckligt ovanligt för att jag ska ha missat det?

Linje 777 har väl gått i likså några år. Jag vet f ö inte vart bussen på bilden är på väg - det skulle inte gå någon 777 då och den går heller inte den vägen normalt.

AdmirT

777 går väl Kungsbacka - Varberg?

Fina bilder f.ö :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bernt Talbrant

Citat från: AdmirT skrivet 31 mars 2014, 23:35:47 PM
777 går väl Kungsbacka - Varberg?

Fina bilder f.ö :)

Både ja och nej... I stort sett alla turer börjar resp. slutar numera vid den i december nyöppnade stationen i Åsa. En tur(!) går dock Kungsbacka-Väröbacka-Ringhals. Se den länkade tidtabellen.

Tack!

Bussmicke

Trevligt! Då har jag lite att se fram emot på torsdag morgon nästa vecka.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Bifogar VTA tidtabell linje 777
http://www.vasttrafik.se/TimeTables/6777-20131215-20141213-A6L.pdf

Linjenummer var tidigare 732 som i aug 1992 ändrades till 615.
Gamla 615 är linjen Varberg-Bua-Frillesås och det ändrades till 615, både direktturer över Limabacka och turer över Bua.
I senaste upphandlingen delades linjen så att linjenummer blev 615 och 777.
Om nu Michael skall åka dit så var uppmärksam på giltigheten av periodkort. Endagskort Göteborg,giltigt i Kungsbacka, gäller på linjen 777 och ända till Sjukhuset (byt till annan linje). Däremot gäller sådant inte på tåget Åsa station-Varberg. Sn

Bussmicke

Nja,  harva runt med pendeltåg till Kungsbacka och sedan buss tar alldeles för lång tid.  Nää,  jag åker tåg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

För mig som inte hänger med. Är det stadsbussar i Varberg som är organe?

mvh Stefan P

Walter

Citat från: Stefan P skrivet 03 april 2014, 17:44:02 PM
Hej

För mig som inte hänger med. Är det stadsbussar i Varberg som är organe?

mvh Stefan P

Nej de är silvergrå precis som regionbussarna. Den orange bussen är på tillfälligt besök i väntan på nyleveranser.  Fd Karlstad som har orange bussar och innan dess fd Varberg i Hallands gamla lack.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!