Nu äntligen på bild, Sveriges längsta ortsnamn

Startat av Jona, 27 mars 2014, 18:45:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona


Äntligen har jag fått möjlighet och fota buss och skylt i den ort i Sverige som har det längsta ortnamnet med endast ett ord.
18 bokstäver, jämfört med kandidat 2, längsta postorten, nämligen Skummeslövsstrand utanför Laholm som har 17 bokstäver.

Skelleftebuss 218 står modell.

PS det andra ovanliga med denna bild är att den är dagsfärsk, från idag, det är inte ofta jag får tid och publicera något dagsfärskt nämligen.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Kurra-Gurra

Jag gillar att de behövs fem stolpar för att hålla upp skyltfanskapet  ;D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 27 mars 2014, 20:53:21 PM
Trevligt, men fel buss.

Jo, visst hade buss 217 gjort sig bättre på bild, men den körde andra omlopp idag.

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Då valde du fel dag

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

ichessy

Citat från: Kurra-Gurra skrivet 27 mars 2014, 19:47:37 PM
Jag gillar att de behövs fem stolpar för att hålla upp skyltfanskapet  ;D

För att det ska vara stadigt och stabilt, troligen för att skylten ska orka flera fåglar som sitter på den  ;D.
Software Developer

CW66

Jag tyckte bussen var alldeles förträfflig - snygg bild!

virtual1

Citat från: Jona skrivet 27 mars 2014, 20:57:39 PM
Jo, visst hade buss 217 gjort sig bättre på bild, men den körde andra omlopp idag.

/J

För oss som inte vet hur 217 ser ut, varför skulle den vart bättre?

Jona

Citat från: virtual1 skrivet 28 mars 2014, 10:33:26 AM
För oss som inte vet hur 217 ser ut, varför skulle den vart bättre?

Den ser likadan ut, men Bussmicke tycker att den varit bättre på grund av att linjenummer och bussnummer varit samma, på grund av att vi båda har intresse för det så kallade nummerfetish. Buss 217 hade varit trevlig ja, men 218 fick duga.

Framförallt eftersom den snälla bussföraren också till råga på allt ville göra ett fotostopp och låta mig hinna av och på för att ta bilden.
Så jag slapp bli kvar i byn 2 och halv timme till eller så.

/Jona

MVH Filosofen Jona

virtual1

Citat från: Jona skrivet 28 mars 2014, 10:45:49 AM
Den ser likadan ut, men Bussmicke tycker att den varit bättre på grund av att linjenummer och bussnummer varit samma, på grund av att vi båda har intresse för det så kallade nummerfetish. Buss 217 hade varit trevlig ja, men 218 fick duga.

Framförallt eftersom den snälla bussföraren också till råga på allt ville göra ett fotostopp och låta mig hinna av och på för att ta bilden.
Så jag slapp bli kvar i byn 2 och halv timme till eller så.

/Jona

Haha, ja, det tänkte jag inte på =)

Niclas Rosenius

Citat från: Jona skrivet 27 mars 2014, 18:45:39 PM


PS det andra ovanliga med denna bild är att den är dagsfärsk, från idag, det är inte ofta jag får tid och publicera något dagsfärskt nämligen.

/Jona

   Vet precis vad du menar med att hinna med att visa dagsfärska bilder ibland.

   Vad gör man inte som förare för en bra bild  ;)

   Kul att han ville stanna den korta stund att ta bilden, hade gjort detsamma om man hade fått frågan av nån.

   //Niclas