Huvudmeny

Var är jag?

Startat av Jonas Gustafsson, 26 mars 2014, 22:14:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Landet kanske inte är jättesvårt, men försök precisera så noga ni kan.
Anders Eriksson och Bussmicke får ej gissa då de har för mycket information.

(Och ja, jag ska sluta använda gratis bilduppladdningssajter som komprimerar ihjäl bilderna :'()

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Niclas Rosenius

Jag gissar på Sydkorea och Seoul.

//Niclas

Jonas Gustafsson

Land och stad rätt, Niclas. Seoul är stort - någon som lyckas ringa in det mer i detalj?  :)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Forumets deltagare var tydligen inte så bevandrade i Seouls geografi  ;D. Nåja, det hade jag väl inte väntat. Jag blev imponerad av att någon tog Seoul så snabbt!
Bilden är tagen 15 februari i år i nordöstra Seoul nära entrén till Bukhansans nationalpark (Bukhansan är ett över 800 m högt berg som ligger inom Seouls stadsgräns). Bussen är en Hyundai tillhörig ett företag som i engelsk form har namnet Daejin Passenger Co., en av de många entreprenörerna i tiomiljonstadens busstrafik.

//Jonas G