Huvudmeny

Linje 840...

Startat av Anders Lundén, 11 november 2007, 12:05:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

...gick förr i tiden mellan Jordbro(Västerbommen)-Farsta.
Vanliga bussar på den linjen var;

Tyvärr okänt fotodatum.
// Anders

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Lundén skrivet 11 november 2007, 12:05:18 PM
...gick förr i tiden mellan Jordbro(Västerbommen)-Farsta.
Vanliga bussar på den linjen var;

Tyvärr okänt fotodatum.
// Anders

Jättetrevligt. 840 var räddningen för oss i Jordbro när pendeltågen inte fungerade. Vi kunde ta denna till Farsta i stället och byta till tunnelbanan där. Eftersom jag bodde vid ändhållplatsen Västerbommen var det inga problem att få plats, men de som försökte stiga på vid Jordbro station kunde känna sig blåsta. Men det gällde att lyssna på lokalradion så att man inte begav sig till stationen.
Vid ett sådant tillfälle tog jag första 840 utan att tänka på att just den avgången bara skulle gå till Handen. Dessutom var det en CF som gick, inte helt ovanligt men ändå något annorlunda. När vi kom till stationen stod där ett par hundra förhoppningsfulla påstigande, men föraren meddelade att han bara körde till Handen och då stod de kvar. Själv tänkte jag att det är i alla fall lättare att ta sig vidare från Handen än från Jordbro, även om det väl även där skulle krävas ett mindre mirakel. Detta mirakel inträffade dock. Strax innan Handen anropade föraren trafikledningen och sa att han kunde fortsätta till Farsta eftersom pendeltågen stod stilla. Så blev det. Det var nära att jag gick fram och kramade om honom.