Huvudmeny

Akademiska:s P-Pendel

Startat av Niclas Rosenius, 06 mars 2014, 00:18:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Nu när Uppsala Akademiska Sjukhus (UAS) skall bygga ett nytt P-hus på samma plats som den stora Personal/besökande-parkeringen så kommer personalen på sjukhuset som behöver ta bilen till jobbet att få parkera på ett annat ställe i stan nämligen ute i Ulleråkers-området. För att personalen skall kunna ta sig lätt fram och tillbaka till parkering kommer 2 st bussar att rulla. Nämligen vagn 121 och 124. Var tänkt att 123 skulle gjort det men den ville inte vara med riktigt när det var dags för att rullas in på foliering utan man tog då 121 istället. Detta kommer att pågå ett bra tag nu, kommer ej ihåg exakt hur länge men runt ett år har jag för mig.

Det är inte dimmigt på bilden utan det var en av övningsbussarna i form av en Omni som hade "dammat" förbi på garageplanen. Bild på den kommer i ett annat inlägg.

//Niclas

Björn Ax

Gillar unt's rubrik när detta stod i tidningen. Vårdpersonal TVINGAS ta bussen.

Är nog inte många arbetsgivare som bekostar gratis buss till sina anställda när personalparkering tas bort pga byggnation. :)

Enligt artikeln ska det pågå i 1½ år.

Niclas Rosenius

Citat från: Björn Ax skrivet 06 mars 2014, 00:23:38 AM
Gillar unt's rubrik när detta stod i tidningen. Vårdpersonal TVINGAS ta bussen.

Är nog inte många arbetsgivare som bekostar gratis buss till sina anställda när personalparkering tas bort pga byggnation. :)

Enligt artikeln ska det pågå i 1½ år.

Tack, Björn för info.

Jo, jag såg rubriken. Snacka om snevridning i sin nyhetsrapportering  ;)

//Niclas