Werner Westins Omnibus 16+20..

Startat av Bussmicke, 11 november 2007, 00:30:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Glad i hågen presenterade Ante en bussnyhet som jag sabbade med min kommentar, nu tänkte jag gottgöra honom denna gång med 2 bilder.
På hans hemsida fanns bara uppgift om nummer 16, ingen bild. Denna 20 var inte ens med. Om Ante vill ha dessa foton till sidan; Varsågod!

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 11 november 2007, 00:30:28 AM
Glad i hågen presenterade Ante en bussnyhet som jag sabbade med min kommentar, nu tänkte jag gottgöra honom denna gång med 2 bilder.
På hans hemsida fanns bara uppgift om nummer 16, ingen bild. Denna 20 var inte ens med. Om Ante vill ha dessa foton till sidan; Varsågod!

Mycket trevligt. Jetliner gör sig väldigt bra i långt utförande, tycker jag. Några år senare återfann jag den här bussen hos Starbussar i Starby utanför Ängelholm:

Greger Larsson

Trevliga bilder! Westins 16 och 21 köptes 1991 för att användas på den då nya linje 90 (Sollefteå-Härnösand). Linjen ersatte (delvis) den lokala tågtrafiken på sträckan. När linjen övergick till Linjebuss överfördes bussarna till Y-busstrafiken och målades så småningom gula. Bussen 20/EZS424 kom 1998 och var (vad jag vet) gul redan från början.
Bilderna nedan är tagna i Kramfors resp Härnösand 6/4 1994. Notera Linje 90-märkningen samt stavningen av företagsnamnet!

Ante

Fantastiskt trevligt ;D ;D
Bilderna kommer in på sidan om ett tag...

/A