Västtrafik i Södertälje

Startat av Måns Johannesson, 23 februari 2014, 22:26:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måns Johannesson

I onsdags såg jag en Västtrafikmålad ledbuss försvinna iväg på linje 748/749 i Liljeholmen. Någon som vet var det var för buss och om det var ett tillfälligt inhopp eller om det är något som skall bli kvar i Södertälje?

/Måns

Staffan Sävenfjord

Citat från: Måns Johannesson skrivet 23 februari 2014, 22:26:08 PM
I onsdags såg jag en Västtrafikmålad ledbuss försvinna iväg på linje 748/749 i Liljeholmen. Någon som vet var det var för buss och om det var ett tillfälligt inhopp eller om det är något som skall bli kvar i Södertälje?

/Måns

Antagligen en av de två B9S som Busline Sweden i Tumba köpte från Terminal G i Göteborg. Den ena från Lingmerths (UTA751) och den andra från Ringarums (TLD631). Terminal G lät lackera om dessa båda i Västtrafiks färger och troligen har nye ägaren inte lackerat om dem. 

virtual1

Citat från: Måns Johannesson skrivet 23 februari 2014, 22:26:08 PM

/Måns

Har för mig att det är f.d. Terminal G 105 eller 106, gått på 749:an åtminstone en vecka nu under blandade tider. Är den skriven på Nobina månntro, eller hyr de bara den?

Staffan Sävenfjord

Citat från: virtual1 skrivet 23 februari 2014, 23:28:03 PM
Har för mig att det är f.d. Terminal G 105 eller 106, gått på 749:an åtminstone en vecka nu under blandade tider. Är den skriven på Nobina månntro, eller hyr de bara den?

105 och 106 stämmer för de nämnda bussarna. De står fortfarande reggade på Busline Sweden. En av deras affärsidéer är samma som Terminal G:s: att hyra ut bussar till bussbolag som behöver förstärkning av vagnparken.

Joakim Wahlberg

Pga vagnsbrist går det nån Västtrafikmålad B9S-buss på 749 på morgonen och ev. på eftermiddagen, osäker där, inte sett nån just då iaf.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Måns Johannesson

Tack för svar, misstänkte att det kunde varit något sådant. Det var på eftermiddagen jag såg den.

/Måns

Ersa

En av dessa gick väl på Saltsjöbanans avstängning senast?