Huvudmeny

FAC i vitt...

Startat av Ulf Berlin, 22 februari 2014, 22:32:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...eller BFT 053 som tidigare har tillhört Ramkvillabuss:

Plåtad på CT idag,22/2
Har den varit vit hela tiden?/Ulf

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 22 februari 2014, 22:32:06 PM
...eller BFT 053 som tidigare har tillhört Ramkvillabuss:

Plåtad på CT idag,22/2

Har den varit vit hela tiden?/Ulf

Ja - men tidigare med blå dekor eftersom den då användes i linjetrafik i Kronoberg.

Ersa

Det börjar bli gott om cremefärgade f.d.Kronobergsbussar i Stockholms län. Man ser även flera användas i Gillimgebanans verksamheter.

Ulf Berlin

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 22 februari 2014, 23:15:28 PM
Ja - men tidigare med blå dekor eftersom den då användes i linjetrafik i Kronoberg.
Intressant att FAC inte låter lackera om denna till sin"husfärg"?/Ulf

Walter

Citat från: Ulf Berlin skrivet 23 februari 2014, 23:16:35 PM
Intressant att FAC inte låter lackera om denna till sin"husfärg"?/Ulf

Inte heller gjort med fd Ramkvilla Vo 9700 som rullar för flygbussarna i Malmö/Lund
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

CW66

Man väntar just nu på nyleveranser av bussar till både Malmö/Lund och till Skavsta-trafiken.

Volvo 9900 och Scania OmniExpress är beställda.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ulf Berlin

Tack för jämförelsebilden./Ulf

Carl Eric

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 25 februari 2014, 08:32:30 AM
Man väntar just nu på nyleveranser av bussar till både Malmö/Lund och till Skavsta-trafiken.

Volvo 9900 och Scania OmniExpress är beställda.

Det ska komma nya 9700 till Arlanda-trafiken också, dock dröjer dessa ett tag...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

danneh

Kommer det något nytt till GBG-trafiken tro? Eller man kanske vill vänta ut och se vad man kommer fram till ang. "trafikkrav" till Landvetter, efter stora protester från anställda på Landvetter Flygplats.

CW66

Citat från: Carl Eric skrivet 04 mars 2014, 12:45:49 PM
Det ska komma nya 9700 till Arlanda-trafiken också, dock dröjer dessa ett tag...

Oj...sorry..såg mitt misstag...FAC skall ha 9700..och INTE 9900 som jag felaktigt skrev.