Rester av Chevroletbuss 1937

Startat av bilomnibussen, 22 februari 2014, 22:18:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bilomnibussen

Hej! På fb-forumet Skrotbils Vännerr (det heter så) finns nu en bild av resterna av en Chevrolet 1937 med registreringsnumret AC 758. Någon som känner till något om denna buss? I "Bussbibeln" finns en angiven med regnumret AC 75 men det är väl för mycket begärt att de har skrivit fel i boken.
Mvh Jan G

Fridgemaster

Hör med ägaren av bilden ifall du får låna den och lägga ut här.

bilomnibussen

Jag har inget sånt där hotell f n. Tycker det är omständligt att lägga ut bilder här.
Mvh Jan G

Greger Larsson

AC758 är/var en Chevrole BT185" från 1937 med chassinr T2353. Tillhörde John Asplund i Fredrika mellan 1947-12-27 och 1955-11-15. Inköpt från kronan(mil nr 36858) via Ohlssons Bilaffär i Lycksele. Säkerligen inmönstrad från någon privatåkare men jag hittar ingen vid en snabbkoll, däremot några med närliggande chassinr, bl a 2354 hos GDG.

Björn Forslund

Citat från: bilomnibussen skrivet 23 februari 2014, 11:29:03 AM
Jag har inget sånt där hotell f n. Tycker det är omständligt att lägga ut bilder här.
Mvh Jan G

Du kan länka till stället du hittade bilden på!

bilomnibussen

Ok,ska kolla upp det med den som lagt ut bilden. Bussen kan ju ha gått precis var som helst i Sverige före den militära epoken. Apropå det militära gjorde jag i höstas ett försök att komma i kontakt med det militära bilregistret via krigsarkivet. Hänvisades till en adress i Boden men där blev det tyst. Någon som lyckats bättre?
Mvh Jan G