Bussar som till kommer i Norrtälje och bussar som försvinner från Nobina

Startat av eldani, 19 februari 2014, 19:32:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adrian Langemar

Citat från: eldani skrivet 13 april 2015, 23:39:21 PM
Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Norrtälje och vill ha en senaste upp datering
Nu har Nobina i Norrtälje gjort sig av med en buss av modellen Volvo B10BLE Säffle 2000NL och det är.
2192 RBF 955 Den är registrerade hos AB SL Finans i Stockholm från och med den 2015-04-01
Det var sista bussen med littera H. En epok har gått i graven.

Bussmicke

Citat från: Adrian Langemar skrivet 14 april 2015, 09:11:28 AM
Det var sista bussen med littera H. En epok har gått i graven.

Frågan är om den ens hann komma i trafik som H52..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Adrian Langemar

Bussmicke

Spelar ingen roll,  inget som säger Att bussen verkligen kom i trafik som SL Buss

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Adrian Langemar

Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2015, 12:43:20 PM
Spelar ingen roll,  inget som säger Att bussen verkligen kom i trafik Son SL Buss

/Bussmicke
www.bussmicke.se

Det har jag väl aldrig sagt heller, bara att det var den sista H-bussen som togs ur trafik (och ja, den har ägts av SL Buss AB).

Bussmicke

//Bussmicke.

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2015, 16:36:05 PM
Möjligen levererad dit men inte i trafik

Men den va väl beställd som en H52 till SL Buss AB. Även 4437-40 som fanns i Handen va märkta med H52 inne på förarplatsen och under vindrutorna.

Bussmicke

Beställd ja men i trafik som BussLink som man skrev då

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Ersa

Jag måste hålla med Adrian här. Denna H52 var den sista av SLs egna bussar med littera H att överleva.
Den inte bara beställdes som H52 4433, utan hade även ägandet knutet till SL under hela sin livslängd. I princip skulle man ha kunnat kalla den för ett leasingfordon som först Busslink/Keolis och sedermera Nobina förvaltade, men aldrig ägde helt. Just därför var Nobina tvungna att överta den då de övertog Norrtälje, och som synes gick den tillbaka till SL (i detta fall under namnet SL Finans) nu då den togs ur tjänst.

Hade det varit fråga om ett fordon som Busslink och därefter Nobina själva ägt (dvs om de köpt loss den från SL), så hade de själva fått stå för försäljning eller skotning, men här är det som synes mera en "återlämning" till huvudmannen, tillika ägaren.

Bussmicke

Jag räknar dem inte som SL H52 då de inte rullade i trafik som det utan enbart Busslink och senare
//Bussmicke.

eldani

Nu har Demonteringar fåt en buss och det är.
Den kommer i från SL Finans, Stockholm. Den användes sitt av Nobina som 2192 RBF 955Den är registrerade hos Demonteringar från och med den 2015-04-16.

bussfan

Och vad är det för märke och modell på bussen?

Ersa

Citat från: bussfan skrivet 19 april 2015, 20:26:25 PM
Och vad är det för märke och modell på bussen?

http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=27128

Diskuteras längre upp i tråden, nu synligt efter att två trådar om samma fordon återigen slagits ihop till en, för tydlighetens skull.

eldani

Nu har den för det Nobina 2192 RBF 955 av modellen Volvo B10BLE Säffle 2000NL rullat sin sista meter i sverige den är Avregistrerad från och den 2015-04-30.

eldani

Är det någon som vätt var 0067 XNZ 824 Var den är nu? Den är fortfarande registrerade i Norrtälje enligt transportstyrelsen.